אונקולוגיה

Niraparib יעיל עבור מטופלות עם סרטן שחלות מתקדם (European Journal of Cancer)

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי טיפול ב-Niraparib הראה יעילות משמעותית מבחינה קלינית בשרידות ללא התקדמות לאחר מעקב של 3.5 שנים בקרב מטופלות עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם

מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב-European Journal of Cancer, מצא כי טיפול ב-Niraparib הראה יעילות משמעותית מבחינה קלינית בשרידות ללא התקדמות (PFS – Progression-Free Survival) לאחר מעקב של 3.5 שנים בקרב מטופלות עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם. המחקר עסק בסרטן שחלות עם סיכון גבוה להתקדמות ללא תלות בסטטוס ה-HRD (Homologous Recombination Deficiency – ביטוי חיובי לליקוי ברקומבינציה הומולוגית). מטרתו הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של הטיפול ב-Niraparib לטווח ארוך.

המחקר כלל 733 מטופלות שאובחנו לאחרונה עם סרטן שחלות מתקדם ושהגיבו באופן מלא או חלקי לטיפול כימותרפי המבוסס על פלטינום. המטופלות חולקו באופן אקראי לטיפול ב-Niraparib (n=487) או בפלצבו (n=246) פעם ביום (יחס 2:1), כך שהריבוד התבצע בהתאם לתגובה המלאה/חלקית לטיפול הכימותרפי הראשון, קבלת כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית (כן/לא) וסטטוס ה-HRD.

תוצאות המחקר הראו כי ה-INV-PFS החציוני היה 24.5 חודשים לעומת 11.2 חודשים (HR 0.52, 95% CI 0.40-0.68) בקרב מטופלות עם ביטוי חיובי לליקוי ברקומבינציה הומולוגית, ו-13.8 חודשים לעומת 8.2 חודשים (HR 0.66, 95% CI 0.56-0.79) בקרב כלל המטופלות במחקר עבור הטיפול ב-Niraparib ופלצבו, בהתאמה. ה-INV-PFS החציוני עבור מטופלות ללא ביטוי חיובי של המוטציה היה 8.4 חודשים לעומת 5.4 חודשים (HR 0.65, 95% CI 0.49-0.87), בהתאמה. כמו כן, המטופלות בקבוצת ההתערבות היו בסבירות נמוכה יותר להתקדמות של המחלה או לתמותה לאחר 4 שנים מאשר המטופלות שבקבוצת הביקורת. יש לציין כי תופעות הלוואי השכיחות ביותר בדרגה 3 ומעלה שנצפו בקרב קבוצת ההתערבות היו טרומבוציטופניה (39.7%), אנמיה (31.6%) ונויטרופניה (21.3%), בעוד שהשכיחות של לוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) הייתה זהה עבור קבוצות המחקר.

למאמר ב- PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה