אונקולוגיה

תוצאות מאכזבות לטיפול בקיטרודה בחולים עם ממאירות קיבה או צומת וושט-קיבה (מתוך הודעת חברת Merck)

הוספת Pembrolizumab (קיטרודה) לטיפול כימותרפי בתר-ניתוחי לא הובילה לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-אירועים בחולים עם אדנוקרצינומה מתקדמת-מקומית של הקיבה או צומת וושט-קיבה, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר KEYNOTE-585.

במחקר KEYNOTE-585 בחנו החוקרים את הטיפול ב-Pembrolizumab, מעכב PD-1, בשילוב עם טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי או משלים, ולאחר מכן טיפול מונותרפי ב-Pembrolizumab. הטיפול הכימותרפי כלל Cisplatin עם Capecitabine ו-5-FU.

המחקר כלל 1,007 חולים, אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת קיטרודה או פלסבו ואת המשטר הכימותרפי, לאחריו ניתן קיטרודה או פלסבו.

התוצאים העיקריים היו שיעורי הישרדות ללא-אירועים, שיעורי תגובה פתולוגית מלאה ושיעורי הישרדות כוללים. תוצאי סיום משניים כללו שיעורי הישרדות ללא גרורות מרוחקות ובטיחות הטיפול.

מתוצאות ניתוח ביניים שתוכנן מראש עולה שיפור מובהק סטטיסטית בשיעורי תגובה פתולוגית מלאה עם הוספת קיטרודה, בהשוואה לפלסבו. מהנתונים עולה עוד כי חלה עליה בשיעורי הישרדות ללא-אירועים בזרוע ההתערבות; עם זאת, הבדל זה לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים לא בחנו באופן רשמי את ההישרדות הכוללת מאחר ולא הודגמה עדיפות לטיפול הפעיל על הישרדות ללא-אירועים. פרופיל הבטיחות של Pembrolizumab תאם לפרופיל שתואר במחקרים מוקדמים יותר להערכת הטיפול התרופתי.

ממצאי המחקר מדגישים את האתגרים בטיפול בסרטן קיבה נתיח ומתקדם-מקומית.

הנתונים יוצגו באחד הכנסים המדעיים העתידיים.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה