אונקולוגיה

תוצאות חיוביות לטיפול מונותרפי ב-Zanidatamab כנגד ממאירויות בדרכי מרה (מתוך Healio)

טיפול מונותרפי ב- Zanidatamab, נוגדן ניסיוני היכול להיקשר לשני אפיטופים של HER2, הדגים תוצאות מבטיחות בחולים עם ממאירויות דרכי מרה חיוביות ל-HER2, כך עולה מנתונים שהוצגו ע”י חברת Zymeworks האחראית לתרופה החדשה.

מחקר HERIZON-BTC-01 היה מחקר בתווית-פתוחה, בשלב 2b, להערכת Zanidatamab כטיפול מונותרפי בחולים עם ממאירויות דרכי מרה חיוביות ל-HER2 לאחר טיפול קודם.

התוצא העיקרי היה שיעורי תגובה אובייקטיביים כפי שנקבע ע”י ועדת מעקב בלתי-תלויה. תוצאי סיום משניים כללו את משך התגובה לטיפול, שיעור החולים בהם התגובה לטיפול נשמרה לאורך לפחות 16 שבועות, שיעורי בקרת מחלה, שיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה, שיעורי הישרדות כוללים ובטיחות הטיפול.

החוקרים מדווחים על שיעורי תגובה אובייקטיבית של 41.3% (רווח בר-סמך 95% של 30.4-52.8%) וחציון משך תגובה של 12.9 חודשים (רווח בר-סמך 95% של 5.95-טרם נקבע).

פרופיל הבטיחות של Zanidatamab תאם לפרופיל הבטיחות של התרופה עליו דווח במחקרים קודמים, כאשר החוקרים לא זיהו סוגיות בטיחות חדשות לאורך המחקר.

התוצאות המלאות של המחקר צפויות להיות מוצגות בכנס רפואי כאשר עד אז נמסר מחברת התרופות כי הם נרגשים לדווח על התוצאות המבטיחות של המחקר, המהווה עדות נוספת לפוטנציאל של Zanidatamab לשמש כאפשרות טיפול ללא-כימותרפיה כנגד ממאירויות בדרגה מרה החיוביות ל-HER2.

ממצאים אלו מעידים כי טיפול ב- Zanidatamab כתכשיר יחיד משפר את התוצאות המושגות כיום עם הטיפול הסטנדרטי בחולים עם מחלה קשה לטיפול להם פרוגנוזה גרועה לאור אפשרויות הטיפול המוגבלות כיום.

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה