אונקולוגיה

האם טיפול ב-Etesterol מגן מפני תסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה? (מתוך כנס ה-NAMS)

בנשים לאחר-מנופאוזה המשתמשות ב-Estetrol תועדה שכיחות נמוכה יותר של תסמינים וזומוטוריים וכן תסמינים בדרגה פחות חמורה, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם NAMS.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Estetrol אושר בעבר לשימוש בשילוב עם Drospirenone כגלולה למניעת היריון, אך זהו האסטרוגן הטבעי הראשון אשר ייתנן לנשים מבוגרות יותר מזה קרוב לשמונים שנים.

החוקרים השלימו את מחקרי E4Comfort I ו-E4Comfort 2 – שני מחקרים בשלב 3, אקראיים וכפלי-סמיות, להערכת Estetrol בנשים לאחר-מנופאוזה בגילאי 40-65 שנים אשר דיווחו על לפחות שבעה תסמינים וזומוטוריים ביום או לפחות 50 תסמינים בדרגה בינונית-עד-חמורה בשבוע שקדם למחקר. הנשים סווגו לאלו לאחר כריתת רחם וחולקו באקראי ביחס 1:1:1 לקבלת Estetrol במינון 15 מ”ג, Estetrol במינון 20 מ”ג או פלסבו כל יום למשך 12 שבועות. החוקרים בחנו את השינוי הממוצע בחומרת תסמינים וזומוטוריים או תדירות התסמינים לאחר 4 שבועות ו-12 שבועות.

במסגרת המחקר הושלמה הערכת הבטיחות הכללית והבטיחות של רירית הרחם של שני מינוני Estetrol לאורך 12 חודשים, כמו גם הבטיחות של משלב Estetrol במינון 20 מ”ג ו-Progesterone במינון 100 מ”ג בנשים שלא עברו כריתת רחם.

שני המחקרים ענו על כל תוצאי הסיום, כאשר Estetrol הפחית משמעותית תדירות וחומרת תסמינים וזומוטוריים – עד 80% ועד 56%, בהתאמה – לאחר 4 שבועות ו-12 שבועות בהשוואה לפלסבו. הטיפול ב- Estetrol לווה בשיפור מדדי איכות חיים, כולל שינויים במצב רוח, חרדה, ליבידו וכאבי מפרקים, לאחר 12 שבועות.

החוקרים מציינים כי מנגנון הפעולה של Estetrol היה מפתיע, מאחר ולתכשיר יכולות קישור שונות מאלו של אסטרוגן טבעי (אסטרון, אסטרדיול, או אסטריול) ולכן מדובר בתכשיר בטוח יותר בהערכת מאזן עלות-תועלת.

בתלות בתוצאות מחקרים נוספים להוכחת הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של Estetrol, התכשיר יוכל להוות אפשרות טיפול חדשה להקלה על תסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה.

 

מתוך כנס ה-NAMS

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה