אונקולוגיה

הסתיים בהצלחה ניתוח באמצעות טכניקת ICG במטופלת עם מלנומה (הודעת איכילוב)

הודעת איכילוב

ליובוב בת 74 חלתה במלנומה. ניתוח פורץ דרך כאן באיכילוב הציל את חייה.

הסתיים בהצלחה גדולה ניתוח בטכניקה פורצת דרך ICG במטופלת עם מלנומה כאן באיכילוב ע”י ד”ר ערן נזרי (בתמונה, קרדיט דוברות איכילוב) , מנהל מחלקה כירורגית ב׳ ומנהל יחידת ניתוחי מלנומה וחלל הצפק באיכילוב.

לפני חצי שנה הבחינה ליובוב קרופצ’יק בת 74 בנקודת חן חשודה שהחליפה את צבעה ומרקמה. היא פנתה לרופא עור בקהילה שהסיר את הנקודה החשודה ושלח דגימה לביופסיה. כאשר הגיעה תוצאת הבדיקה, ליובוב נתבשרה שיש לה סרטן מסוג מלנומה. ״כל חיי חייתי לבד, ללא בעל וילדים, ותמיד ידעתי להסתדר בכוחות עצמי. כאשר קיבלתי את הבשורה על הסרטן הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחת לרגליי, המשפחה היחידה שיש לי הן אחותי והאחיינית המקסימה שלי. כשהן שמעו על המחלה הן מייד נרתמו לעזור לי למצוא לי את הרופא הטוב ביותר שיוכל לרפא אותי” מספרת ליובוב.

דינה האחיינית מוסיפה: “כל חיי גדלתי עם דודה, היא הייתה לי כמו לאמא שנייה. כששמעתי על המחלה, רציתי לעשות הכל בשביל שתרגיש טוב, הייתי נחושה לחפש עבורה את הטיפול הטוב ביותר וכך הגעתי אל ד”ר ערן נזרי. בפגישתנו הראשונה הציע ד”ר ניזרי את הטכניקה הייחודית והחדישה ושמחנו לשמוע כמה היא יעילה ומדויקת והכי חשוב לא מסוכנת”.

ד”ר ערן ניזרי מתאר: “רוב ניתוחי מלנומה ממאירה מצריכים בנוסף על הרחבת שולי הנגע הממאיר- גם הוצאת קשרית לימפה, הנקראת “קשרית זקיף” ושליחתה לפתולוגיה. כיום, השיטה המקובלת היא סימון רדיואקטיבי המבוצע יום לפני הניתוח באמצעות הזרקת חומר ניגוד רדיואקטיבי לאזור המלנומה ושימוש במונה גייגר שמאתר את הבלוטה ומצפצף בעת קרבה לקשריות לימפה נכונות. בהשוואות שעשינו במהלך הניתוח מצאנו לתדהמתנו בלוטות שנצבעו בטכנולוגית המצלמה החדישה- ICG ואילו מונה הגייגר לא הצליח לזהות אותן! הן היו עלולות להתפספס ולעלות במחיר של חיי אדם.

ההליך החדשני שמבוצע לראשונה רק באיכילוב מאפשר זיהוי מדויק של בלוטות שלא נראו באמצעות השיטה הישנה – מה שמגדיל את הדיוק האונקולוגי של הפעולה ואת התוצאה בסופה. אורך כשעתיים, ההזרקה מבוצעת בהרדמה וללא כאבים ואיכותה מצוינת”.

ליוביוב השתחררה לביתה ביום שלמחרת כשהיא מחוייכת ושמחה: “לפעמים כל מה שאדם צריך זה אדם אחד שיהיה שם בשבילו. אני מרגישה שהצוות באיכילוב, ביחוד האחות רוזלין פורר היה לי כמו משפחה שנייה”.

1 תגובה
  1. חיים גוטמן
    חיים גוטמן אומר:

    עמיתי וקוראים אחרים.
    השימוש בפלואורוסצנציה לזיהוי קשריות הזקיף איננו חדש ואיננו פורץ דרך. אלו פרסומים מטעים.
    הטכניקה כרוכה במגבלות, ככל טכניקה. היא לא מחליפה את המיפוי האיזוטופי הקדם ניתוחי אלא רק את הצבע הכחול התוך ניתוחי.
    הטכניקה הותיקה נבחנה לרגישות, עקביות, חיוביות ושליליות כזובות לאורך שנים ובעשרות אלפי מקרים. לאין שיעור פחות – הפלואורוסצנציה.
    על מנת לדווח על ״הצלחת הניתוח החדשני״ נדרשים עוד מבחני כמות וזמן מבוקרים רבים. יש לברך על היזמה, אך הרבה פחות על הפרסום היומרני משהו.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה