אונקולוגיה

שנה שנייה ברציפות: שיבא בצמרת בתי החולים החכמים בעולם לפי דירוג Newsweek (הודעת שיבא)

שיבא מכון חדשנות ARC

שנה שנייה ברציפות: שיבא בצמרת בתי החולים החכמים בעולם לפי דירוג המגזין היוקרתי Newsweek

החדשנות הישראלית ברפואה על המפה. לאחר ארבע שנים ברציפות שהמרכז הרפואי שיבא נבחר על ידי המגזין האמריקאי Newsweek כאחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם, ממשיך שיבא להיות גם בצמרת החדשנות הרפואית

אמש (ד’) פרסם המגזין היוקרתי Newsweek את רשימת בתי החולים החכמים בעולם לשנת 2023.

המרכז הרפואי שיבא נבחר זו השנה השנייה ברציפות במקום ה-13 ברשימה וזאת לצד בתי החולים הטובים בעולם כגון מאיו קליניק, קליבלנד קליניק, מסצ’וסטס והר סיני.

שיבא הוא המרכז הרפואי הישראלי הראשון מבין שישה ברשימה, אשר בוחן ומדרג כ-300 מוסדות מ-28 מדינות שונות.

בין השאר, נמדדו בתי החולים על תיק רפואי ממוחשב ויישומים אלקטרונים נוספים, טלה-רפואה, הדמיה דיגיטלית, יישום בינה מלאכותית ורובוטיקה.

תהליך ההערכה וקביעת הדירוג נעשה על ידי מגזין Newsweek בשיתוף חברת הנתונים הבינלאומית Statista ומבוסס על שלושה חלקים:

סקר עמיתים של מנהלות ומנהלי בתי חולים ומומחים בעולמות התוכן של בתי חולים חכמים; הליך הערכה ואשרור של בכירים בתחום הדיגיטל והמידע שסקר באופן פרטני את ההתקדמות הטכנולוגית של כל בית חולים מועמד; סקר בינלאומי בקרב אלפי אנשי מקצוע בכירים בתחום, כשלהצבעות בינלאומיות ניתנו משקל גבוה יותר מהצבעות לאומיות – על מנת לתקף את המיקוד הבינלאומי של הדירוג.

זרוע החדשנות של שיבא, ARC, (Accelerate, Redesign, Collaborate) ואגף מערכות מידע ודיגיטל בשיבא מובילים את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית המציב את המרכז הרפואי בחזית הארגונים המובילים בהטמעת טכנולוגיות חדשניות ומכשור מתקדם.

‏ARC יצרה ומרחיבה כל העת אקוסיסטם חובק עולם, אשר יוזם ומוביל שיתופי פעולה הכוללים את בתי החולים הטובים בעולם, כמו ההסכם שיתוף הפעולה שנחתם לפני שלושה חודשים עם מאיו קליניק להאצת טכנולוגיות רפואיות, סטארט-אפים, חברות פארמה, קרנות הון-סיכון, גופים אקדמיים ועוד.

פרופ’ איל צימליכמן, סמנכ”ל רפואה וחדשנות בשיבא:

“בתי החולים של העתיד יצטרכו לפעול באופן אפקטיבי ולהעניק לא רק איכות טיפול גבוהה אלא גם להיות יעילים במשאבים וממוקדים במטופל ובמשפחתו. כל זאת תוך שיפור סביבת העבודה ומניעת שחיקת העובדים. תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית אותו התחלנו לפני כמה שנים, הכולל ארגז כלים ובו בינה מלאכותית, טלה-רפואה, רובוטיקה וכלים דיגיטליים למטופל, מסייע לנו להשיג מטרות אלו. בזכות ההון האנושי המתפעל כלים אלו אנו יכולים להעניק את הטיפול הרפואי בסטנדרט הגבוה ביותר בעולם, בכל זמן נתון, לכל הזקוק לו – בארץ ובעולם. אני שמח לראות שאנו זוכים להכרה בינלאומית ומודה לכלל עובדות ועובדי שיבא על השאיפה למצוינות ועל השותפות לדרך בהטמעת החידושים”.

פרופ’ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא:

“תחום הבריאות בארץ ובעולם עובר מהפך מתחום שמתבסס על משאבים מדינתיים מצומצמים והופך לתחום יצרני. המרכז הרפואי שיבא מציב את מדינת ישראל, הידועה כאומת הסטארט-אפ, בחזית הפיתוחים הטכנולוגיים, החדשנות והקידמה בבריאות וברפואה. זו שנה שנייה ברציפות ששיבא נמצא בצמרת בתי החולים החכמים בעולם הודות לטכנולוגיות המתקדמות, פריצת הגבולות בחדשנות ובעיקר בזכות צוותים מקצועיים ומסורים, הפועלים מתוך תחושת שליחות של ממש. אני מברך על כניסתם של בתי חולים ישראלים נוספים לדירוג. זוהי עדות נוספת לחוזקה ומצוינותה של הרפואה הציבורית בישראל”.

בנוסף, המגזין האמריקאי Newsweek קבע גם כי מערך הנוירוכירורגיה, הגסטרו והקרדיולוגיה בשיבא – מהטובים בעולם. 

הישג משמעותי נוסף למרכז הרפואי שיבא בזירה הבינלאומית: מרכז הלב בשיבא נבחר זו השנה השלישית ברציפות למצטיין בתחום הקרדיולוגיה, הראשון מישראל ברשימה והיחיד שנבחר ב-50 המקומות הראשונים (44).

גם מערכי הנוירוכירורגיה והגסטרואנטרולוגיה של שיבא זכו להכרה כטובים בעולם, כבר שנה שנייה ברציפות (42 ו-44 בהתאמה), והם הנציגות היחידה מישראל בהתמחויות אלו.

תהליך ההערכה וקביעת הדירוג נעשה על ידי מגזין Newsweek בשיתוף חברת הנתונים הבינלאומית Statista בשלושה שלבים:

סקר עמיתים בינלאומי אליו הוזמנו למעלה מ-40,000 רופאים מומחים, אנשי מקצוע ומנהלי בתי חולים ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם; תהליך תיקוף המידע על ידי מומחים רפואיים בעל שם עולמי; ולראשונה, ניתן משקל בדירוג למדדים המשקפים את תוצאות הטיפול הרפואי כפי שהם דווחו על ידי המטופל ולאחר שעברו תיקוף מדעי.

ד”ר ציון זיבלי, מנהל המערך הנוירוכירורגי בשיבא:

“שנים של השקעה בפיתוח, מחקר ויישום של טכנולוגיות פורצות דרך ביססו את המערך הנוירוכירורגי בשיבא כמרכז מצוינות אקדמי המעניק את המיטב שיש לרפואת המוח ועמוד השדרה להציע ובסטנדרטים הגבוהים בעולם. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת בשילוב תת-התמחויות מגוונות מאפשר לנו לתת מענה למקרים המורכבים ביותר ולהעניק תקווה למטופלינו. מדובר בהישג ששייך לנבחרת מסורה ומובילה בארץ ובעולם של כח עזר, מתמחים, צוותי סיעוד ומומחים”.

פרופ’ שומרון בן-חורין, מנהל מכון הגסטרו בשיבא:

“מכון הגסטרו בשיבא הינו מוקד ידע עולמי בתחומים רבים וחלוץ ברמה הבינלאומית בהטמעת בינה מלאכותית בפרוצדורות ובשימוש טכנולוגיות דימותיות, מעבדתיות ואנדוסקופיות מתקדמות שמאפשרות לקצר את משך הטיפול, לחסוך מן המטופלים פרוצדורות שבעבר נדרשו ולנטר את מדדיהם מרחוק. כל זאת בזכות השקעה בחדשנות, במחקרים פורצי דרך ובהון אנושי שדוגל ביחס אישי ובחוויית המטופל. אני מודה לכל אחת ואחד מעובדות ועובדי מכון הגסטרו על תרומתם שהובילה להכרה במצוינותם”.

פרופ’ עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי:
“הקרדיולוגיה עומדת בחזית הטכנולוגית של מקצוע הרפואה עם התפתחויות דרמטיות מדי כמה שנים, המשנות באופן משמעותי את אופן הטיפול בחולי הלב. במרכז הלב בשיבא אנו מיישמים טכנולוגיות אלו במהירות ומאפשרים גישה הוליסטית ורב-תחומית לחולי הלב, ומהווים מרכזי על בתחומים שונים. כמו כן, אנו מיישמים טכנולוגיות חדשות כגון שימוש במערכות מיפוי חדשניות באבלציות, השתלה צנתורית של מסתם מיטראלי, תיקון בצנתור של מסתם טריקוספידאלי ועוד. אני גאה להיות חלק מהמערך הקרדיולוגי וממרכז הלב של שיבא. זו שנה שלישית ברציפות שאנו מקבלים הכרה על הובלת התחום ברמה הבינלאומית והלאומית, וזאת הודות לשיתוף הפעולה הרב-צוותי בכל תחומי רפואת הלב וניתוחי הלב בשיבא ולאנשים הנפלאים והמסורים שעובדים במרכז הרפואי”.

פרופ’ אהוד רענני, מנהל מרכז הלב, חזה וכלי דם בשיבא:

“ההישג של מערך הקרדיולוגיה מעיד על המצוינות של שיבא בתחום רפואת הלב בכלל והקרדיולוגיה בפרט. מרכז הלב מושתת על מולטי-דיסציפלינאריות ואינטגרטיביות כדי שנוכל לתת למטופלים את רפואת הלב הטובה בעולם, לצד ההצטיינות המקצועית. אנו מעודדים את הרופאות והרופאים להתקדם גם בתחום המחקרי והאקדמי, לייצר שיתופי פעולה ולהרחיב את מעגלי הידע, ההשפעה והיכולות”.

פרופ’ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא:

“מדובר בשרשרת הישגים בינלאומית מרשימה המשקפת את המצוינות המקצועית והאנושית במרכז הרפואי שיבא, שמוביל שנה אחר שנה במדדים מקומיים ועולמיים כאחד. אנו מחויבים להמשיך ולהוביל בפיתוח ויישום חדשנות רפואית, במחקר ובטיפול הקליני על מנת לעמוד באתגרי הרפואה של העשור הקרוב וכדי להעניק לכל מטופלת ומטופל את הטיפול המתקדם, האנושי והטוב ביותר”.

2 תגובות
  1. סיגל אבירם
    סיגל אבירם אומר:

    כבוד גדול.בית חולים ששומר על רמה גבוהה ביותר בכל המדדים.
    גם אני טופלתי בעבר בבית חולים שיב”א ואכן רמת האמפטיה והמקצועיות והצוות המצויין מהגבוהים ביותר..בהצלחה❤️

  2. הרי וינקלר
    הרי וינקלר אומר:

    המרכז. הרפואי שיבא.. מגיע להישגים והוקרה בינלאומית בזכות צוותים רפואיים מסורים ןחדוריי הישגיות..והנהלה רפואית אשר מעודדת מקוריות וחדשנות..כל אלה משולבים באמפטיה ומסירות למטופל…..גאה להיות. אמריטוס שיבאי….
    ברכות….

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה