אונקולוגיה

טיפול ב-Sotorasib עשוי לשפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך הודעת Amgen)

מנתונים מוקדמים שפורסמו ע”י חברת Amgen עולה כי הטיפול ב- Sotorasib, מעכב KRAS G12C, עשוי להביא להארכת משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה לעומת טיפול כימותרפי סטנדרטי בחלק מהחולים עם ממאירות ריאתית מסוג Non-Small Cell Lung Cancer.

התכשיר קיבל אישור מואץ בארצות הברית לטיפול במבוגרים עם ממאירות NSCLC גרורתית או מתקדמת מקומית עם מוטציית KRAS G12C לאחר טיפול סיסטמי קודם. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את הטיפול על-בסיס שיעורי התגובה ומשך התגובה לטיפול התרופתי, אך המשך האישור עשוי לדרוש עדויות נוספות לתועלת קלינית במחקרים נוספים.

המומחים מסבירים כי ב-13% מהחולים עם NSCLC ישנן עדות למוטציות KRAS G12C . אפשרויות הטיפול בחולים שאינם מגיבים או מתקדמים לאחר קו-טיפול ראשון הן מוגבלות וחציון משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה לאחר קו-טיפול שני בתכשירים מאושרים עומד על כארבעה חודשים.

מחקר CodeBreaK200 הינו מחקר אקראי בשלב 3 להערכת היעילות והבטיחות של מתן חד-יומי של Sotorasib לעומת מתן תוך-ורידי של Docetaxel ל-345 חולים עם ממאירות מסוג NSCLC עם מוטציית KRAS G12C אשר קיבלו טיפול קודם. כל המשתתפים במחקר קיבלו קודם לכן טיפול כימותרפי משולב על-בסיס פלטינום ומעכב בקרה חיסונית.

ממצאי המחקר העידו על שיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות ללא-התקדמות מחלה – התוצא העיקרי של המחקר – בקרב חולים שטופלו ב-Sotorasib.

התוצאות המלאות של המחקר יוגשו להצגה במהלך אחד הכנסים הרפואיים.

 

מתוך הודעת Amgen

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה