אונקולוגיה

טיפול משמר-שד מפחית שיעורי תמותה עקב מחלות לב בנשים עם סרטן שד (מתוך אתר Researchsquare)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי בנשים עם סרטן שד, טיפול משמר-שד מלווה בשיעורים נמוכים יותר של תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, בהשוואה לכריתת שד וכי הסיכון גבוה יותר בקרב נשים שחורות ולא-נשואות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלות לב וכלי דם מהוות סיבוך נפוץ של הטיפול בסרטן שד. מחלת לב הינה הגורם המוביל לתמותה בקרב נשים מבוגרות עם סרטן שד ולמרות שיפור בשיעורי ההישרדות של נשים עם סרטן שד, חלה עליה בסיבוכי הטיפול, כולל רעילות לבבית.

המחקר הנוכחי כלל 132,616 נשים עם סרטן שד ממאגר Surveillance, Epidemiology, and End Results בין ינואר 1998 ועד דצמבר 2015. החוקרים התמקדו בנשים עם סרטן שד ראשוני, אשר חולקו לשתי קבוצות: נשים לאחר טיפול משמר-שד או נשים לאחר כריתת שד. התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ספציפית עקב מחלות לב.

החוקרים מדווחים כי 64.3% מהנשים השלימו טיפול משמר-שד, 35.7% עברו כריתת שד. הגיל החציוני של הנשים בעת האבחנה עמד על 53.26 שנים ורוב הנשים (89.2%) אובחנו עם מחלה בשלב I או II.

לאורך חציון מעקב של 88.4 חודשים, מחלות לב זוהו כגורם השני לתמותה באוכלוסייה זו. עם עליה בגיל, נרשמה עליה בשיעורי התמותה; מחלות לב היו הגורם המוביל לתמותה בקרב נשים מעל גיל 80 שנים.

גורמי סיכון לתמותה עקב מחלת לב כללו גיל, גזע, מצב משפחתי וסוג ניתוח, כאשר שיעורי התמותה עקב מחלות לב היו גבוהים יותר בקרב נשים מעל גיל 50 שנים. בקרב נשים שחורות תועד הסיכון הגבוה ביותר לתמותה עקב מחלות לב, בעוד שבנשים נשואות הסיכון לתמותה עקב מחלת לב היה נמוך יותר. כריתת שד מלאה לוותה בסיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה עקב מחלות לב, בהשוואה לטיפול משמר שד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בהשוואה לכריתת שד מלאה, ניתוח משמר שד לטיפול בנשים עם סרטן שד מלווה בשיעורים נמוכים יותר של תמותה עקב מחלות לב.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה