אונקולוגיה

טיפול במעכבי ACE ו-ARB עשוי לשפר את התוצאות בחולים מאושפזים עם COVID-19 (מתוך Journal of the American Heart Association)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים מאושפזים עם COVID-19, טיפול במעכבי ACE (Angiotensin Converting Enzyme) או ARB (Angiotensin Receptor Blockers) מלווה ברמות נמוכות יותר של מדדי דלקת ובסיכון נמוך יותר לסיבוכים באשפוז.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לטיפול בתרופות ממשפחת מעכבי ACE או ARB השפעה אפשרית של COVID-19 דרך השפעתן על רמות Angiotensin Converting Enzyme 2, הקולטן האחראי לכניסה לתא של נגיף הקורונה. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין טיפול בתרופות אלו ובין סמני דלקת והתוצאות בחולים שאושפזו בשל COVID-19.

החוקרים זיהו חולים ממחקר International Study of Inflammation in COVID-19 וזיהו חולים שאושפזו בשל זיהום תסמיני בין תחילת פברואר בשנת 2020 ועד תחילת יוני בשנת 2021. הם בחנו את הקשר בין טיפול באשפוז במעכבי ACE או ARB ובין תמותה מכל-סיבה, צורך בהנשמה וצורך בדיאליזה.

מבין 2,044 חולים שנכללו במחקר, 1,686 חולים ענו על קריטריוני ההכללה במחקר, מהם 398 חולים (23.6%) קיבלו לפחות מנה אחת של מעכבי ACE או ARB במהלך האשפוז בשל COVID-19.

מהנתונים עולה כי תועדו 215 מקרי תמותה, 407 חולים נדרשו להנשמה מלאכותית ו-124 חולים נדרשו לטיפולי דיאליזה במהלך האשפוז.

טיפול קודם במעכבי ACE או ARB לווה ברמות נמוכות יותר של Soluble Urokinase Plasminogen Activator Receptor ו-C-Reactive Protein.

מניתוח רב-משתני עלה כי טיפול במעכבי ACE או ARB באשפוז לווה בסיכון מופחת לתוצא המשולב של תמותה באשפוז, הנשמה מלאכותית, או דיאליזה (יחס סיכון מתוקן של 0.49, רווח בר-סמך 95% של 0.36-0.65).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים קליניים במטרה להגדיר טוב יותר את החשיבות של טיפול במעכבי ACE או ARB כנגד COVID-19.

Journal of the American Heart Association, Dec 10, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה