אונקולוגיה

טיפול ארוך יותר ב-Bevacizumab אינו משפר הישרדות בנשים עם סרטן שחלות מתקדם (מתוך כנס ה-ASCO)

מנתונים שהוצגו בכנס השנתי מטעם ASCO עולה כי הארכת משך הטיפול ב- Bevacizumab(אווסטין) מ-15 חודשים ל-30 חודשים לא הובילה לשיפור הישרדות ללא-התקדמות או הישרדות כוללת בנשים עם סרטן אפיתליאלי של השחלות, חצוצרות או פריטונאום.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם הארכת משך הטיפול ב- Bevacizumab ל-30 חודשים צפויה להוביל לשיפור תוצאות הטיפול בנשים עם סרטן אפיתליאלי של השחלות, חצוצרות או פריטונאום. בתקופה שבין נובמבר 2011 ועד אוגוסט 2013, חולקו באקראי 927 נשים לקבלת טיפול כימותרפי עם 15 חודשי טיפול ב- Bevacizumab או עם 30 חודשי טיפול ב- Bevacizumab.

לאחר חציון מעקב של 85 חודשים, חציון הישרדות ללא-התקדמות התוצא העיקרי של המחקר עמד על 24.2 חודשים בזרוע הטיפול ב- Bevacizumab במשך 15 חודשים, לעומת 26 חודשים בזרוע הטיפול ב- Bevacizumab לאורך 30 חודשים (יחס סיכון של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.85-1.15). בשל עדויות לפיזור לא-פרופורציונאלי של האירועים, החוקרים השלימו ניתוח סטטיסטי נוסף שהדגים הישרדות ללא-התקדמות ממוצעת של 39.5 חודשים בשתי זרועות הטיפול.

התוצאות לא הצביעו על הבדלים משמעותיים בהישרדות ללא-התקדמות עם טיפול קצר או ארוך יותר ב- Bevacizumab בניתוח לפי תתי-קבוצות של נשים עם ממאירויות בשלב IIB או IIIC לפי סיווג FIGO, עם או ללא שארית גידול. בנוסף, חציון ההישרדות הכוללת לא היה שונה משמעותית בין אלו שטופלו ב- Bevacizumab במשך 15 חודשים או 30 חודשים (54.3 לעומת 60 חודשים, יחס סיכון של 1.04, רווח בר-סמך 95% של 0.87-1.23).

אירועים חריגים דווחו ב-99% מהנשים, כאשר טיפול ארוך יותר ב- Bevacizumab לווה בשיעור גבוה יותר של אירועים חריגים או אירועים חריגים בעלי עניין, בהשוואה לטיפול קצר יותר (38% לעומת 32%, בהתאמה). שיעור גבוה יותר של מטופלות ב- Bevacizumab למשך 30 חודשים פיתחו יתר לחץ דם בדרגה 3 ומעלה (25% לעומת 20%) ופרוטאינוריה בדרגה 3 ומעלה (4% לעומת 2%). עם זאת, שיעורי נקב מעי או פיסטולה ואירועים תרומבואמבוליים היו דומים בשתי הקבוצות.

למרות שחציון הישרדות ללא-התקדמות של כשנתיים הוא ארוך יותר מהמחקרים המקוריים, טיפול ארוך יותר ב- Bevacizumab למשך עד 30 חודשים לא הביא לשיפור הישרדות ללא-התקדמות או הישרדות כוללת בנשים עם סרטן אפיתליאלי של השחלות, חצוצרות, או פריט ונאום. מתן Bevacizumab למשך 15 חודשים עדיין מהווה את הטיפול הסטנדרטי כנגד סרטן שחלות מתקדם.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה