אונקולוגיה

מרחביה מדווחת על השקה מסחרית של בדיקת ה-IsoPSA לגילוי סרטן הערמונית בשיתוף עם Cleveland Clinic (הודעת מרחביה)

ערמונית

חברת מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית מדווחת כי חברת Cleveland Diagnostics, חברה המתמקדת בפיתוח בדיקות אבחון מהדור הבא לגילוי גידולים סרטניים, בה מחזיקה החברה כ-7% מהון המניות בדילול מלא, הודיעה היום על התחלת פעילות קלינית ומסחרית ראשונית המאפשרת לה להציע את בדיקת ה-IsoPSA לגילוי סרטן הערמונית לרופאים במחלקה האורולוגית של קליבלנד קליניק. מחקרים שפורסמו משני ניסויים קליניים רב-מרכזיים מראים כי לבדיקת ה- IsoPSAשאינה פולשנית ומבוססת על לקיחת דם, רמת אבחון גבוהה יותר משמעותית בהשוואה לבדיקות ה-PSA המסורתיות בזיהוי סרטן ערמונית בדרגה גבוהה.
“אנו שמחים מאוד להתחיל ולהציע כלי חדש וחשוב למלחמה בסרטן הערמונית לרופאים במערכת Cleveland Clinic.” אמר ד”ר ארנון חייט, מנכ”ל Cleveland Diagnostics. “אנו ממשיכים לקדם את אישור ה-FDA לבדיקה לסרטן הערמונית ומצפים לאישורה עד תום השנה.”
Cleveland Diagnostics ערכה שני ניסויים קליניים רב-מרכזיים בבתי חולים ומרפאות מובילים בארה”ב ובעולם במסגרתם התקיימה השוואה של הדיוק האבחוני של ה-IsoPSA אל מול בדיקות PSA מסורתיות, אשר מהוות כיום את הסטנדרט הרפואי בתחום הטיפול בסרטן הערמונית בגברים אשר נקבעה להם ביופסיית ערמונית. תוצאות הניסויים הקליניים מראות כי בדיקת ה-IsoPSA הראתה ביצועי אבחון טובים יותר ביחס לבדיקת serum total PSA מסורתית וכן לבדיקת percent free PSA בזיהוי מטופלים עם סרטן ערמונית בדרגה גבוהה.
“היעילות הקלינית של בדיקת serum total PSA מוגבלת על ידי הדיוק האבחוני הירוד יחסית וערך החיזוי של הבדיקה,” אמר ד”ר מארק סטובסקי, המנהל הרפואי ב- Cleveland Diagnosticsואורולוג ב-Cleveland Clinic. “רופאים משתמשים כיום במערך של בדיקות וסדרות אבחון בכדי לקבל החלטות על בריאות הערמונית של המטופל והסיכון לחלות בסרטן הערמונית. אנו מאמינים כי ל-IsoPSA הפוטנציאל למלא חלל גדול במרחב הזה.”

אודות מרחביה אחזקות והשקעות:
מרחביה הינה חברה ציבורית הנסחרת בתל אביב בעלת מגוון רחב של השקעות בחברות ביומד בדגש על פתרונות מתקדמים לרפו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה