אונקולוגיה

טכנולוגיה לאבחון סרטן המבוססת על בינה מלאכותית קיבלה אישר CE-IVD (הודעת אייבקס)

הודעת אייבקס

מוצר ה-Galen Prostate של אייבקס הראה תוצאות מצוינות בניסוי קליני ומסייע לפתולוגים לשפר את רמת הדיוק באבחון סרטן, לצד ייעול בעבודת המעבדה ובקרת איכות משופרת

אייבקס מדיקל אנליטיקסIbex Medical Analytics החלוצה בפיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית (AI – artificial intelligence) לזיהוי סרטן בתחום הפתולוגיה, הודיעה היום על קבלת אישור CE-IVD (אישור למוצר אבחון במעבדה – In vitro diagnostic) עבור פתרון Galen Prostate, המסייע לפתולוגים בזיהוי סרטן בביופסיות ערמונית. Galen Prostate הפתרון הראשון בעולם לזיהוי סרטן על בסיס בינה מלאכותית אשר נכנס לשימוש קליני בתחום הפתולוגיה – מוטמע במספר מעבדות וכבר הצליח למנוע טעויות באבחון סרטן. עם קבלת אישור CE-IVD למוצר Galen Prostate, אייבקס תרחיב את שיתופי הפעולה עם מכוני פתולוגיה מובילים ברחבי אירופה, במטרה להטמיע בהם פתרונות AI ולסייע לפתולוגים בעבודתם השוטפת.     

פתולוגיה הינה מומחיות רפואית העוסקת באבחון מחלות ולה תפקיד מרכזי באבחון סרטן ובהחלטה כיצד לטפל בו. עד כה, פתולוגים אבחנו סרטן באמצעות בחינת דגימות ביופסיה תחת מיקרוסקופ. בשנים האחרונות, נרשם גידול בשכיחות הסרטן בעולם ובמספר בדיקות האבחון, בד בבד עם ירידה במספר הפתולוגים. מגמות אלו יצרו משבר המשפיע על מעבדות ברחבי העולם, ובא לידי ביטוי בהתארכות משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה במעבדות, ובחשש הולך וגדל בנוגע לרמת הדיוק של האבחון.

אייבקס עושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לפתח פתרונות המסייעים לפתולוגים לאתר ולאבחן סרטן בדגימות ביופסיה באופן המסייע לאבחון מדויק תוך יישום בקרת איכות כוללת ועבודה יעילה במעבדה. Galen Prostate נבחן בכמה מעבדות פתולוגיה אל מול מספר מערכות סריקה ופלטפורמות צביעה. הפתרון עושה שימוש באלגוריתם אשר אומן על ביופסיות מתוך בסיס נתונים של 60 אלף דגימות ערמונית ממספר מכוני פתולוגיה, במגוון רחב של אבחונים וממצאים קליניים.

אישור ה-CE התקבל בעקבות תוצאות מרשימות שהושגו בניסוי קליני שהתקיים במספר אתרים ובו נמדדו, בפעם הראשונה בתחום הפתולוגיה, ביצועי אלגוריתם באופן עיוור (blinded) אל מול אבחון מוסכם של מספר פתולוגים. אלגוריתם ה-AI של אייבקס הראה שיעור AUC (שטח תחת עקומת ROC) של 0.997 הגבוה ביותר שדווח אי פעם בתחום זה, כמו גם רמות גבוהות ביותר של רגישות וספציפיות (98.6%  ו-95.6% בהתאמה). התוצאות מעידות על היכולות הגבוהות של מוצר ה- Galen Prostate ויסייעו לקדם את השימוש בו בקרב מכוני פתולוגיה המעוניינים לשפר את רמת הדיוק שלהם על ידי בקרת איכות מבוססת בינה מלאכותית.

“אנו מרוצים מאד מתוצאות הניסוי, ובמיוחד מהביצועים של מוצר Galen Prostate, אשר תאמו באופן כמעט מושלם לאבחון מוסכם של מספר פתולוגים. המוצר יכול להפוך לכלי חשוב עבור פתולוגים המחפשים כיצד לשפר את רמת הדיוק באבחון”, אמרה ד”ר דלפין ראו, ראש תחום טכנולוגיות חדשניות ב- Medipath, רשת מכוני הפתולוגיה הפרטיים הגדולה בצרפת. “ Medipath מאמינה שפתרונות מבוססי בינה מלאכותית הם העתיד של עולם הפתולוגיה, ואנו שמחים ליטול חלק בניסויים המראים את רמת הדיוק והשימושיות של מוצרים אלה, ולשתף פעולה עם אייבקס בפיתוח פתרונות הבינה המלאכותית שלהם”.   

“קבלת אישור CE היא אבן דרך משמעותית עבורנו ומקדמת משמעותית את אימוצו של מוצר ה- Galen Prostate בשוק.  תוצאות הניסוי מחזקות את הגישה השיטתית והמדויקת שלנו בתחום הבינה המלאכותית אשר עוקבת אחרי צורת העבודה השוטפת של הפתולוג”, אמר יוסי מוסל, מנכ”ל אייבקס מדיקל אנליטיקס (בתמונה). “שכיחות מחלת הסרטן ומספר הבדיקות הנדרשות לאבחונה ממשיכים לגדול, ומאריכים את משך הבדיקה במכוני הפתולוגיה וכן את מספר האבחונים השגויים. אייבקס מחוייבת לספק פתרונות שימושיים אשר יסייעו לפתולוגים להתמודד עם אתגרים אלה”.

אייבקס תציג את מוצריה בכנס השנתי ה-109 של אקדמיית הפתולוגים בארה”ב וקנדה (USCAP), אשר יתקיים בין 2-4 במרץ, 2020 בלוס אנג’לס (ביתן 922).

אודות אייבקס מדיקל אנליטיקס

אייבקס פיתחה את הפתרון הראשון המבוסס בינה מלאכותית לאבחון סרטן, אשר נכנס לשימוש בתחום הפתולוגיה, ומסייע לפתולוגים באבחון מדויק, מהיר ואובייקטיבי של סרטן בביופסיות ערמונית ושד. המוצרים של אייבקס משולבים בעבודה השוטפת של המעבדה ומבוססים על אלגוריתמי למידה מתקדמים המאומנים על ידי צוות של פתולוגים, מדעני נתונים ומהנדסי תוכנה. למידע נוסף אנא בקרו ב: www.ibex-ai.com.   

אודות Medipath

Medipath הינה רשת מעבדות הפתולוגיה הגדולה הפרטית ביותר בצרפת, בבעלות בלעדית של 86 פתולוגים. צוות החברה מונה למעלה מ- 350 עובדים, בהם 5 פתולוגים מומחים למחלות נדירות ו-6 פתולוגים מולקולריים. היא משתפת פעולה עם 84 מרפאות ו- 39 בתי חולים ברחבי צרפת (בהם בית החולים הידוע American Hospital בפריז) ומטפלת בלמעלה ממיליון מקרים מידי שנה, לרבות 70,000 אבחוני סרטן. כחלוצה בתהליך האיכות (5 תחומי הסמכה), Medipath עוברת בדיקות איכות עצמאיות המוכרות בצרפת (AFAQAP) ובעולם (UK NEQAS, QCMD). ב- 2020, מחזור החברה צפוי להגיע ל- 60 מיליון אירו. למידע נוסף: https://www.medipath.fr/.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה