אונקולוגיה

מתן טיפול אנטיביוטי לפני טיפול במעכבי בקרה חיסונית מלווה בשיעורי הישרדות נמוכים יותר (מתוך כנס ASCO-SITC)

רוקחת

שימוש בתרופות אנטיביוטיות בעלות פעילות רחבת טווח, אשר ניתנו במהלך 30 הימים לפני התחלת טיפול במעכבי בקרה חיסונית, לווה בירידה דרמטית בשיעורי ההישרדות של חולי סרטן, כך עולה מתוצאות מחקר פרוספקטיבי חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-ASCO-SITC.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו במעכבי בקרה חיסונית בשני מרכזים בלונדון, בין 2015 עד 2018. כמעט כל החולים קיבלו טיפול מונותרפי במעכבי PD-1/PD-L1, שבעה חולים טופלו במשלב מעכב PD-1 עם CTLA-4. התוצא העיקרי היה ההישרדות הכוללת מהתחלת הטיפול ועד לתמותה.

חשיפה קודמת לטיפול אנטיביוטי הוגדרה בתוך מסגרת זמן של 30 ימים לפני היום הראשון של הטיפול במעכבי בקרה חיסונית, כמו גם טיפול אנטיביוטי בו-זמנית מהמחזור הראשון, היום הראשון, ועד הפסקת הטיפול.

החוקרים מדווחים כי חציון ההישרדות של החולים עמד על חודשיים בלבד בקרב אלו שקיבלו טיפול אנטיביוטי לפני מתן הטיפול במעכבי בקרה חיסונית, בהשוואה ל-26 חודשים בקרב אלו שלא קיבלו טיפול אנטיביוטי.

השפעה מזיקה דומה לא תועדה בקרב חולים אשר נטלו טיפול אנטיביוטי בו-זמנית עם טיפול אימונותרפי. החוקרים מציינים כי העדר ההשפעה של טיפול אנטיביוטי הניתן במקביל לאימונותרפיה על התגובה וההישרדות מציעה כי ישנה חשיבות רבה למועד החשיפה לטיפול אנטיביוטי וכי בטוח לשלב אנטיביוטיקה עם אימונותרפיה.

מהערכת הקשר בין חשיפה קודמת לטיפול אנטיביוטי ובין תגובה הדמייתית לטיפול עלה כי בקרב אלו שנחשפו לאנטיביוטיקה זמן קצר לפני הטיפול האימונותרפי תועד שיעור גבוה יותר של מחלה מתקדמת כתגובה הטובה ביותר לטיפול, בהשוואה לאלו שלא נחשפו לאנטיביוטיקה זמן קצר לפני הטיפול במעכבי בקרה חיסונית (81% לעומת 44%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בלתי-תלוי בין טיפול אנטיביוטי לפני טיפול במעכבי בקרה חיסונית ובין ירידה בשיעורי התגובה וההישרדות של חולי סרטן.

מתוך כנס ASCO-SITC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה