אונקולוגיה

טיפול ב-Sorafenib מביא להארכה משמעותית של ההישרדות ללא-התקדמות בחולים עם גידולים דסמואידים (N Engl J Med)

גידולים דסמואידים (קרויים גם Aggressive Fibromatosis) הם גידולי רקמת חיבור, העשויים להתפתח בכל אתר אנטומי ולערב את המזנטריום, כלי דם, עצבים ואיברים סמוכים. עד כה לא נקבע טיפול סטנדרטי לגידולים אלו, אך במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Sorafenib (נקסבר) הביא להארכה משמעותית של ההישרדות ללא-התקדמות בחולים אלו.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות, בשלב 3b, בו נכללו 87 חולים עם גידולים דסמואידים מתקדמים, סימפטומטיים, או חוזרים. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Sorafenib (טבליות של 400 מ”ג, פעם ביום) או פלסבו תואם. מעבר לקבוצת הטיפול ב- Sorafenib הותר לחולים בקבוצת הפלסבו בהם תועדה התקדמות המחלה. התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות המחלה, כפי שנקבע לפי הערכת החוקרים; עוד נבחנו שיעורי תגובה אובייקטיבית ואירועים חריגים.

לאחר חציון מעקב של 27.2 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שנתיים עמדו על 81% בקבוצת ההתערבות ועל 36% בקבוצת הפלסבו (יחס סיכון להתקדמות או תמותה של 0.13, p<0.001). לפני החציה לטיפול ב- Sorafenib, שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 33% בקבוצת הטיפול ב- Sorafenib ועל 20% בקבוצת הפלסבו. חציון הזמן עד לתגובה אובייקטיבית בקרב חולים עם תגובה לטיפול עמד על 9.6 חודשים בקבוצת ההתערבות ועל 13.3 חודשים בקבוצת הפלסבו. התגובה האובייקטיבית נמשכת גם כיום.

בקרב חולים שטופלו ב- Sorafenib, האירועים החריגים הנפוצים היו בדרגה 1/2 וכללו פריחה (73%), עייפות (67%), יתר לחץ דם (55%) ושלשולים (51%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על התוצאות החיוביות של טיפול ב- Sorafenib בחולים עם גידולים דסמואידים, עם הישרדות ממושכת ללא-התקדמות המחלה ותגובה ממושכת לטיפול.

N Engl J Med 2018;379:2417-2428

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה