אונקולוגיה

הבדלים באמונות ובבסיס הידע של רופאים אונקולוגים בנושא מריחואנה רפואית (J Clin Oncol)

מריחואנה רפואית

למרות שכמעט בכל המדינות בארצות הברית החוק בנוגע למריחואנה רפואית מקל על השימוש בחולי סרטן, אין עדויות רבות התומכות במריחואנה רפואית באונקולוגיה. במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Cancer, מדווחים חוקרים מבוסטון על נתונים עדכניים, מהם עולה כי קיימים הבדלים בין בסיס הידע של האונקולוגים והאמונות והשימוש שלהם בפועל במריחואנה רפואית. למרות ש-70% מהאונקולוגים לא חשים כשירים בכדי להמליץ על מריחואנה רפואית, מרביתם עורכים דיונים עם החולים בנושא וקרוב למחציתם ממליצים על כך לשימוש קליני.

בנובמבר 2016 שלחו החוקרים סקר בנושא מריחואנה רפואית למדגם ארצי ואקראי שכלל 400 אונקולוגים. המדדים העיקריים שנכללו כללו שאלות אודות דיונים שערכו אונקולוגים עם מטופליהם בנושא מריחואנה רפואית, המלצה לשימוש קליני במריחואנה רפואית במהלך השנה האחרונה, או חשו בעלי ידע מספק בכדי לקבוע המלצות אלו. הסקר גם בחן את התפיסות של האונקולוגים את התועלת של מריחואנה רפואית במספר מצבים (כולל שימוש כתוספת לגישות סטנדרטיות לטיפול בכאב) והסיכונים של מריחואנה רפואית, בהשוואה לאופיואידים.

שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 63%. בעוד שרק 30% מהאונקולוגים חשו בעלי ידע מספק בכדי לקבוע המלצות בנושא מריחואנה רפואית, 80% ערכו דיונים בנושא מריחואנה רפואית עם המטופלים שלהם ו-46% המליצו קלינית על מריחואנה רפואית. עוד מדווחים החוקרים כי 67% מהנשאלים סברו כי מדובר בתוספת העשויה לסייע לגישות סטנדרטיות להקלה על כאב ו-65% סברו כי למריחואנה רפואית יעילות דומה, או אף טובה יותר, מטיפולים סטנדרטיים לאנורקסיה וקכקסיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לממצאי המחקר חשיבות רבה והם מעידים על פערים קריטיים במחקר, חינוך רפואי ומדיניות בנושא מריחואנה רפואית.

J Clin Oncol. 2018;36(19):1957-1962

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה