ירידה בהיקף המרשמים לטיפול אנטיביוטי (BCBSA study)

מנתונים חדשים עולה כי עדכונים חוזרים של רופאים אודות סכנות חיידקים עמידים הניבו פירות, לאחר שמדו”ח BCBSA (Blue Cross Blue Shield Association) עלה כי כי היקף ניפוקי מרשמים לטיפול אנטיביוטי במטופלים אמבולטוריים עם ביטוח רפואי ירד ב-9% משנת 2010 עד 2016. הירידה בהיקף השימוש בתרופות אנטיביוטיות בעלות טווח פעילות רחב הייתה גדולה עוד יותר ועמדה על 13%.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים ניפוקי מרשמים לטיפול אנטיביוטי בלמעלה מ-31 מיליון אמריקאים מתחת לגיל 65 שנים, תחת ביטוח רפואי Blue Cross Blue Shield.

מנתוני ה-BCBSA עלה כי מרפאות קטנות סללו את הדרך להפחתת היקף המרשמים לטיפול אנטיביוטי. החוקרים מדווחים כי 49% מהמרשמים לטיפול אנטיביוטי נכנסו לקטגוריית טיפול רחב-טווח בעיתיי, בהשוואה ל-60% ממרפאות רופאים ו-59% מהיקף המרשמים שניתנו ע”י רופאים בחדרי מיון של בתי חולים.

אין משמעות הירידה בהיקף המרשמים לטיפול אנטיביוטי כי ניתן לנוח על זרי הדפנה. בשנת 2016, 21% מהמרשמים האמבולטוריים לטיפול אנטיביוטי ניתנו מעבר להתוויה המיועדת למצב החולה ומרבית המרשמים כללו טיפול אנטיביוטי רחב-טווח.

ההתקדמות בהפחתת שימוש מיותר בתרופות אנטיביוטיות אינה שווה. בעוד שהיקף המרשמים לטיפול אנטיביוטי ירד ב-20% ומעלה בהוואי, מונטאנה, צפון קרוליינה, צפון דקוטה, אורגון, דרום דקוטה וושינגטון, חלה עליה בהיקף המרשמים הללו בדלאוור ואילינוי.

בדומה, החוקרים זיהו הבדלים רבים במרשמים לטיפול אנטיביוטי בין מדינות. שיעור המרשמים שנופקו במיסיסיפי בשנה האחרונה עמד על 123 ל-100 מבוטחים, גבוה כמעט פי שלוש בהשוואה ל-45 מבין 100 מבוטחים במונטאנה. ההבדל היה אף גדול יותר בערים גדולות.

BCBSA study

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה