אונקולוגיה

סיכון מוגבר למחלות לב וריאה באלו ששרדו את מתקפת הטרור במגדלי התאומים (Injury Epidemiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Injury Epidemiology עולה כי באלו ששרדו את פיגועי הטרור במרכז הסחר העולמי בניו-יורק ב-11 בספטמבר, 2011, ובצוותי התגובה הראשונה שהיו באתר באותו יום, ייתכן סיכון מוגבר למחלות לב וריאות.

הפיגוע במגדלי התאומים הובילו לחשיפה של אלפי אנשים לריכוזים גבוהים של חומרים מסוכנים, שהובילו לעליה בדיווחי אסתמה, מחלות לב, סוכרת ומחלות כרוניות גופניות ונפשיות אחרות.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 8,071 נבדקים שהיו במרכז הסחר העולמי ביום ההתקפה ולא סבלו מאסתמה, סוכרת, או מחלות לב וריאות. הם התמקדו באלו עם החשיפה הרבה ביותר לפציעות וזיהום אוויר באותו יום: 7,503 עובדים באזור, 249 צוותי הצלה, 131 תושבים ו-818 אנשים ברחובות הסמוכים.

בסיכומו של דבר, 41% מהנבדקים במחקר נחשפו באופן אינטנסיבי לענן אבק ב-9/11, 10% אובחנו עם פציעה יחידה, 2% עם שתי פציעות ו-1% עם שלוש פציעות ומעלה.

לאחר 11 שנות מעקב, באלו שנפצעו באותו יום תועד סיכון גבוה כפליים להתפתחות מחלות לב, בהשוואה לאלו שלא נפצעו. חשיפה לאבק ופסולת לוותה בעליה של 30% בסיכוי להתפתחות אסתמה ומחלות ריאה. החוקרים מדווחים כי במהלך עשר השנים שלאחר הפיגועים, 92 חולים פיתחו מחלת לב, 327 אובחנו עם סוכרת, 308 עם אסתמה, 297 פיתחו מחלת ריאות (לא כולל גידולים).

בנוכחות פציעות מרובות, דוגמת שברים, חבלת ראש או נקע, הסיכון לכאבי חזה או התקף לב היה גבוה יותר, בהשוואה לאלו שחוו סוג אחד של פציעה בלבד.

חשיפה לאבק, הפרעת דחק בתר-חבלתית ועבודה כחלק מצוות הצלה, כמו גם עישון פעיל נקשרו עם סיכון מוגבר להתפתחות מחלת ריאות, אך לא נקשרו עם מחלות ממאירות או אסתמה. עם זאת, חשיפה לאבק בפני עצמה לא נקשרה עם סיכון מוגבר לאסתמה.

אחד הלקחים העולה מהאירוע הקשה היה כי אל לאנשים לרוץ לתוך אזור אסון ללא אימון הולם וציוד מתאים. ישנם מתנדבים רבים שביקשו לסייע ובסופו של דבר חלו בעצמם עקב החשיפה לחומרים אלו.

Injury Epidemiol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה