אונקולוגיה

כלי אופטי חדש מסייע בזיהוי ממאירות בזמן אמת במהלך ניתוח (Cancer Res)

מערכת אופטית מולטי-מודלית חדשה מסייעת בשיפור יכולת זיהוי תאי סרטן במהלך ניתוח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Cancer Research. החוקרים ממונטריאול פיתחו מערכת אופטית לזיהוי תאי סרטן במהלך ניתוח, המשלבת IFS (Intrinsic Fluorescence Spectroscopy), DRS (Diffuse Reflectance Spectroscopy) ו-RS (Raman Spectroscopy).

באמצעות מערכת זו, החוקרים מצאו כי ניתן לזהות ממאירויות ריאה, מעי גס ועור במהלך ניתוח בדיוק של 97%, רגישות של 100% וסגוליות של 100%. במחקר ולידציה של המערכת האופטית נכללו 15 חולים עם סרטן מוח גרורתי וגליומה בדרגה II-IV ובחנו 10-15 אתרים בכל אחד מהחולים הללו, עם הערכה כוללת של 161 אתרים. לאחר מכן, הרקמה נדגמה מכל אתר להערכת פתולוגית במטרה לקבוע נוכחות תאי סרטן.

השטח מתחת לעקומת של RS ו-IFS יחדיו עמד על 0.98 לזיהוי גליומה ו-0.99 לזיהוי גרורות או את כלל סוגי המחלות הממאירות. החוקרים מצאו כי התרומה הסינרגיסטית של IFS ל-RS הובילה לעליה של 0.05 נקודות בשטח מתחת לעקומה.

בדומה, תוספת IFS ל-RS עשויה להביא לעליה של 5 נקודות אחוז בדיוק (מ-93% ל-98%), עליה של 10 נקודות אחוז ברגישות (מ-90% ל-100%) וירידה של 3 נקודות אחוז בסגוליות (מ-97% ל-94%) עבור גליומות.

החוקרים כעת בוחנים את המערכת במחקר קליני בחולים עם גליומה וכבר החלו בתהליכי קבלת אישורים בארצות הברית.

Cancer Res. Published online June 28, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה