אונקולוגיה

ממצאים חדשים מאשרים את הדיוק של בדיקת דם לסרטן ריאות (מתוך הודעת חברת OncoCyte)

מחברת OncoCyte, המפתחת בדיקות אבחנתיות בתחום ביופסיות נוזליות, נמסר כי מחקר ולידציה שכלל 300 משתתפים להערכת בדיקת הדם של החברה לזיהוי מוקדם של סרטן ריאות אישר את הדיוק של הבדיקה שתועד במחקר קודם.

מהחברה נמסר כי הם מתכננים השקה מסחרית של הבדיקה במחצית השניה של השנה ומצפים כי זו תהיה הבדיקה הראשונה מסוגה לסרטן ריאות.

ברקע להודעה מסבירים מומחים כי ביופסיות נוזליות מבוססות על דגימות דם או שתן לקביעת נוכחות תאי סרטן ועשויות לחסוך את הצורך בביופסיות פולשניות מיותרות, הכרוכות בסיכון, יקרות ולעיתים קרובות מעידות על ממצאים שפירים.

ביופסיית ריאה מסורתית עשויה להוביל לסיבוכים חמורים עם צורך באשפוז, כולל קריסת ריאה, זיהום ובחלק מהמקרים, תמותה.

הבדיקה פותחה בזמן בו מעודדים נבדקים בסיכון גבוה לסרטן ריאות, דוגמת מעשנים כבדים, להשלים בדיקת CT שנתית במטרה לזהות את המחלה הקטלנית בשלב מוקדם, כאשר לטיפול תוצאות טובות יותר.

כיום, כאשר בדיקות CT מדגימות קשריות ריאתיות חשודות בגודל כ-5 מ”מ, המטופלים נשלחים להשלמת ביופסית מחט, אותה ניתן למנוע באמצעות בדיקה לא-פולשנית, המעידה כי מדובר בקשרית שפירה.

בעבר דווח כי במחקר שכלל למעלה מ-600 משתתפים, לבדיקה הייתה רגישות של 90% וסגוליות של 62%. מחברת OncoCyte נמסר כי הם מאמינים כי הנתונים מספקים דרגת דיוק גבוהה בהרבה מזו הנדרשת להכתרת בדיקה כמוצלחת.

מתוך הודעת חברת OncoCyte

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה