גביעונית לטיפול בפיסטולה וגינאלית (Obstet Gynecol)

גביעונית (Silicone Cup) עשוי לשמש במקרים של פיסטולה מעי-נרתיק או שלפוחית-נרתיק עד תיקון ניתוחי, או במקרים בהם אין אפשרות לניתוח, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Obstetric & Gynecology.

החוקרים מאמינים כי היארעות סיבוכי פיסטולה מעי-נרתיק והקשיים בטיפול במצבים אלו אינם מדווחים דיו. יש נסיונות לסייע לנשים אלו באמצעות פדים וחיתולים, אבל איכות החיים של הנשים ודרגת הכאב עקב הפגיעה העורית נפגעים קשות.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם הגביעונית הקיימת כבר השוק, בשימוש לבדה או לאחר התאמה מסוימת, תביא להקלה בשלוש נשים עם פיסטולה לנרתיק.

מדגם המחקר כלל אישה בגיל 54 שנים עם אדנוקרצינומה מוצינוטית של הטפולות בשלב IV, שפיתחה פיסטולה מעי-נרתיק ומעי-עור, אישה בת 60 שנים עם אדנוקרצינומה של הסיגמה בשלב IV, שפיתחה פיסטולה מעי-נרתיק ואישה בת 68 שנים עם קרצינומה של שלפוחית השתן בשלב III, שפיתחה פיסטולה מעי-נרתיק לאחר כריתה רדיקאלית של השלפוחית.

שלוש הנשים דיווחו על הקלה משמעותית בכאב עם הגביעונית. שתי נשים לא התאימו לניתוח, אחת דיווחה על איזון טוב של התסמינים לפני התיקון הניתוחי המוצלח של הפיסטולה.

המסר העיקרי העולה מהמחקר הוא כי ישנה אפשרות פשוטה ויעילה מאוד להקלה על תסמיני פיסטולה, העשויה לשמש לטווח הארוך או באופן זמני, עד לתיקון ניתוחי של ההפרעה. עוד עולה מהמחקר כי השיטות הנוכחיות לטיפול בתסמינים הנובעים מפיסטולה אינן טובות דיו.

Obstet Gynecol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה