אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לברונכוסקופיה באמצעות מערכת ניווט אלקטרומגנטית (מתוך כנס CHEST)

מתוצאות ביניים ראשוניות לאחר חודש אחד ממחקר NAVIGATE, שהוצגו במהלך כנס CHEST, עולה כי ברונכוסקופיה באמצעות מערכת ניווט אלקטרומגנטית להערכת נגעים בריאות היא בטוחה לשימוש.

מחקר NAVIGATE כלל עד כה 1,289 משתתפים מ-15 מרכזים אקדמיים, 12 מרכזים פרטיים ו-10 מרכזים מעורבים באירופה וצפון אמריקה. באופן זה המדגם צפוי לספק אפשרות להכללת התוצאות על אוכלוסיה רחבה יותר מתנאים שונים.

ניתוח הנתונים הראשוני בוצע לאחר חודש מעקב אחד וכלל 455 מבין 500 החולים הראשונים (91%).

פרוצדורות וכלי עזר לאישור הנגע בזמן אמת, דוגמת שיקוף ואולטרה-סאונד, שימשו בהתאם להחלטת הרופא.

מבין 500 הפרוצדורות, 497 כללו ביופסיה של נגע ריאתי, 91 בוצעו למיקום מהימן ותשעה לסימון בצבע (ב-33% מהחולים הייתה למעלה מהתוויה אחת לפרוצדורה).

החוקרים מדווחים כי להפתעתם, הרדמה כללית שימשה ב-86.2% מהמקרין. אולטרה-סאונד אנדוברונכיאלי לאישור שימש ב-61% מהמקרים ושיקוף ב-92.6% מהמקרים.

שיעור מקרי חזה אוויר בדרגה 2 ומעלה, שהוגדר כתוצא העיקרי, עמד על 2.2%. שיעור חזה אוויר בכל דרגה עמד על 4.4%.

באשר לסיבוכים אפשריים אחרים של הפרוצדורה, שיעור דימום בדרכי אוויר וריאות בדרגה 2 ומעלה עמד על 1% ושיעור המקרים בכל דרגה עמד על 2.4%, כאשר שיעור מקרי כשל נשימתי בדרגה 4 ומעלה עמד על 0.4%.

עוד תועד מקרה תמותה אחד על-רקע הפרוצדורה, כאשר הנבדקת פיתחה כשל נשימתי היפוקסי בדרגה 5 תשעה ימים לאחר הפרוצדורה ובסופו של דבר, נקבע כי הסיבוך הנ”ל היה על-רקע הרדמה. המטופל סבלה ממחלות רקע רבות, כולל שחמת כבד, ממאירות כבד, קרצינומה של תאים קטנים וסרטן שחלות.

החוקרים מוסיפים כי מבין 199 הנגעים שאובחנו כסרטן ריאות ראשוני, 70% מהמקרים היו בשלב I או II. לדבריהם, במידה וניתן יהיה לזהות גידולים אלו בשלבים מוקדמים, אזי ישנה אפשרות לטיפול במטרת ריפוי.

מתוך כנס CHEST

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה