אונקולוגיה

לוונשטיין לוי הגישה צו ביניים דחוף לביטול המכרז למנכ”לות וולפסון המחייב מהמועמדים להיות רופאים על אף שעתירה קודמת שהגישה טרם נדונה (דהמרקר)

בית חולים וולפסון

ע”פ דיווח מדהמרקר, איריס לוונשטיין לוי, מנהלת קרן המחקרים של בית החולים וולפסון, הגישה בסוף השבוע בקשה לצו ביניים דחוף מבג”ץ — כדי לעצור את המכרז לניהול וולפסון ובו כלולה הדרישה מהמומעמדים להיות רופאים.

כידוע, לוי, נאבקת על זכותהלגשת למכרז לניהול בית החולים הממשלתי על אף שאינה רופאה. היא עתרה לבג”ץ כבר בחודש שעבר אך זה נמנע מלהוציא צו ביניים המונע את פרסום המכרז, תוך שהוא נותן למדינה אפשרות להשיב לעתירה עד ה-27/10/16.  המכרז עצמו אמור להיסגר ב-13/10/16 וברור שלאחר שייבחר מועמד אחר לניהול וולפסון יהיה קושי גדול מאוד לקבל את עתירת לוי שכן יהיה כבר מנהל אחר בתפקיד.

כדאי לציין שלוי זוכה לתמיכה גורפת מצד מנהלי מחלקות בוולפסון (שכולם כמובן רופאים בהכשרתם..) למועמדותה לתפקיד מנכ”ל וולפסון.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: המימסד הרפואי, לרבות הר”י , הנציבות ומשרד הבריאות מתנגדים בתוקף לאפשרות של מינוי אדם שאינו רופא למנהל בית חולים. כך היה בעבר גם לגבי ניהול קופות חולים ומנכ”לות משרד הבריאות, אך שם נאלצו המתנגדים להתקפל בסופו של דבר וכידוע גם מנכ”’ל משרד הבריאות הנוכחי וגם חלק ממנהלי קופות החולים כיום – אינם רופאים. גם הדסה, בחלק מתקופת המשבר הקשה שלה, נוהלה ע”י אדם שאינו רופא בהכשרתו (אם כי לא בטוח שזו דוגמא טובה לניהול טוב של בית חולים…).  

אין ספק שבכדי לנהל בית חולים בצורה טובה יש צורך ברקע והבנה רפואיים, לצד יכולות ניהוליות ותקשורתיות רחבות. השאלה היא אם הרקע וההבנה בנושאים רפואיים מחייבים אכן הכשרה מלאה של רופא, והאם לא עדיף מנהל מקצועי עם כישורים מתאימים שלצידו נמצא מנהל רפואי שהוא אכן גם רופא מנוסה. נראה שיש מקום לקיים כאן דיון רציני ומסודר אשר יאפשר הגדרת דרישות מתאימה לניהול אירגונים בתחום הרפואי בכלל ובתי חולים בפרט.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה