אונקולוגיה

אימון כושר משולב משפר יעילות הליכה במבוגרים (Med Sci Sports Exerc)

הליכה פעילות גופנית

מנתונים חדשים עולה כי אימון כושר הכולל מגוון מרכיבים מסייע בשיפור הליכה במבוגרים ועל-כן החוקרים סבורים כי תכניות הליכה עשויות לדחות הופעת מוגבלות בניידות בגיל המבוגר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עם הגיל חלה פגיעה ביכולת הליכה, העשויה להוביל למגבלה בניידות במבוגרים. אימוני כושר משולבים עשויים לדחות הידרדרות בתפקודי הליכה וכעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של אימון הכולל מספר מרכיבים על ההליכה במבוגרים.

מדגם המחקר כלל מבוגרים לא-מאומנים בגילאי 50-83 שנים (26 משתתפים, 10 גברים, גיל ממוצע של 63 שנים). עוד נכללה במחקר קבוצת ביקורת (16 משתתפים, 9 גברים), תואמים בגיל, משקל, הרכב גוף וכושר גופני. קבוצת ההתערבות הקפידה על תכנית אימונים משולבת בת שעה, פעמיים בשבוע, לאורך שנה אחת. קבוצת הביקורת לא לקחה חלק באימון גופני.

החוקרים מדדו את מדדי מסת גוף ללא-שומן, יכולת הליכה, צריכת חמצן מקסימאלית לפני ואחרי שנת התערבות.

32 משתתפים השלימו את כל המדדים. החוקרים זיהו אינטראקציה בין  השפעות הזמן והקבוצה על צריכת חמצן מקסימאלית ויכולת הליכה, בעוד שלא חל שינוי במסת גוף ללא-שומן. צריכת חמצן מקסימאלית ירדה ב-1.8 mL/kg/min בקבוצת הביקורת ועלתה ב-1.3 mL/kg/min בקבוצת ההתערבות. האנרגיה הקטנה ביותר שנדרשה להליכה עלתה ב-0.12 J/kg/m בקבוצת הביקורת וירדה בקבוצת ההתערבות ב-0.13 J/kg/m.

לאור ממצאי המחקר, ייתכן כי אימונים משולבים עשויים לסייע בדחיית הופעת מוגבלות תפקודית.

Med Sci Sports Exerc. 2016;48(7):1365-1370

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה