אונקולוגיה

השביתה עליה הכריזה הר”י ל-11/8/16 בתוקף על אף ביטול הסעיף בחוק ההסדרים האוסר על מנהלי מחלקות לעסוק בפרקטיקה פרטית בחוק ההסדרים (הארץ, הר”י)

מאת מערכת אי-מד

מחר יום חמישי , אם לא תימצא פשרה בין הר”י למשרד האוצר והבריאות, תתקיים השביתה עליה הכריזה הר”י מוקדם יותר החודש. זאת למרות שהעילה המרכזית להכרזת סכסוך העבודה, הסעיף בחוק ההסדרים האוסר על מנהלי מחלקות לעסוק גם בפרקטיקה פרטית , הוסר מחוק ההסדרים בשלב זה.

הר”י מסבירה את קיום השביתה בשל דרישתה לבטל את כל פרק הבריאות בחוק ההסדרים. בנוסף, טען יו”ר הר”י במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש שהר”י דורשת תוספות תקציביות (שאינן שכר לרופאים) למערכת הבריאות של כ-1-2 מילארד ש”ח. ע”פ ההסכם שנחתם בתום השביתה ב-2011 בין הר”י למדינה נאסר על הר”י לשבות עד 2019 , אך לטענת הר”י ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2011 הופר ע”י המדינה.

ליצמן התבטא בתקשורת כי אינו מבין את פשר השביתה, שכן מפרק הבריאות בחוק ההסדרים שכלל במקור 200 סעיפים נותרו רק 20.

ע”פ דיווח ב”הארץ” קיימת בקרב נציגי המתמחים התנגדות למהלך של הר”י שלטענתם דואגת למנהלי המחלקות והרופאים הבכירים, על חשבון תנאי המתמחים. אחד הנציגים צוטט ב”הארץ” כך : “גם היום, בדומה למה שקרה ב-2011, ההסתדרות הרפואית מנסה להשתמש בנו ולנהל את המאבק על גבנו ועל גבו של הציבור לטובת שכבה מצומצמת של מנהלים והרפואה הפרטית. שר האוצר כחלון ושר הבריאות ליצמן צריכים לבחור בין תקצוב וסיוע של תקנים למתמחים וקיצור תורנויות לטובת טיפול רפואי טוב יותר לכלל הציבור בישראל לבין דרישותיה של ההסתדרות הרפואית, שבמקום לדאוג לכלל הרופאים דואגת לאליטה מצומצמת של בכירים והרפואה הפרטית באצטלה של דאגה לרפואה הציבורית“.

לסרטון וידאו “חדשות הר”י” הכולל קטעים מדיון בפורום ראשי איגודים בנושא

לדיווח ב”הארץ”

להודעה הרשמית של הר”י על השביתה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה