אונקולוגיה

הקפדה על ההמלצות לאורח חיים בריא מלווה בסיכון מופחת למחלות ממאירות (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

הליכה פעילות גופנית

הקפדה על אורח חיים בריא והרגלי תזונה נכונה מובילה להפחתת הסיכויים להתפתחות ממאירויות מסוימות ותמותה עקב מחלות ממאירות אלו, כך עולה מתוצאות ניתוח חדש של מחקר קודם, שפורסמו בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention. החוקרים בחנו את הנתונים מ-12 מחקרים גדולים עם ירידה משמעותית בשיעורי סרטן שד, רירית רחם ומעי גס ורקטום, בפרט באלו שהקפידו באופן עקבי על ההנחיות לאורח חיים בריא, בהשוואה לאלו שלא הקפידו על ההמלצות הללו.

במטרה לבחון אם אורח החיים עשוי לסייע במניעת ממאירויות בכלל, החוקרים בחנו מחקרים שפורסמו בעשור האחרון ועקבו אחר מספר גדול של משתתפים לאורך זמן. חלק מהמחקרים עקבו אחר עד חצי מיליון גברים ונשים.

כל המחקרים בחנו את ההקפדה על אורחות החיים המומלצות בהנחיות מטעם ה-American Cancer Society או World Cancer Research Fund/American Institute for Cancer Research. שני הארוגנים מדגישים את חשיבות תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית ומשקל גוף בריא.

בסיכומו של דבר, בקרב משתתפים מ-12 המחקרים שהקפידו על ההנחיות תועדה ירידה של 10-45% בסיכוי לאבחנת ממאירות כלשהי וירידה של עד 61% בסיכוי לתמותה עקב ממאירות, בהשוואה לאלו עם ההיענות הנמוכה ביותר להמלצות.

ההיארעות של סרט ושד, רירית רחם ומעי גס ורקטום פחתה בחלק מהמקרים במחצית באלו שהקפידו על ההנחיות.

החוקרים כותבים כי סרטן שד, רירית רחם ומעי גס ורקטום נחשבים כולם כממאירויות הקשורות בהשמנה וההנחיות מפרטות באופן ספציפי כי יש להקפיד על משקל גוף בריא, בין יתר ההמלצות לתזונה בריאה והקפדה על פעילות גופנית.

לא תועד קשר בין היענות להמלצות ובין סרטן שחלות או ערמונית. הקשר בין ההנחיות ובין סרטן ריאות השתנה בין מחקרים שונים, ולכן לא ניתן היה לסכם את הפחתת הסיכון או להסיק מסקנות אודות סיבתיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הנתונים מעידים כי שינויים קלים עשויים להשפיע רבות וכי הקפדה על חלק מההנחיות הללו תוביל לאורח חיים בריא יותר והפחתת הסיכון למחלות רבות.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה