אונקולוגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם המלצות להפחתת תכולת נתרן במוצרי מזון (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם גישה מעשית ורצונית להפחתת נתרן במוצרי מזון מעובד ומוכן במטרה לסייע לאמריקאים להפחית בהדרגת צריכת נתרן לרמות בריאות יותר.

מסמך ההנחיות כולל קרוב ל-150 מוצרי מזון שונים להם הציעו המומחים יעדי הגבלת נתרן. ההנחיות נועדו הן ליעדים בטווח הקצר ובטווח הארוך שנתיים ועשר שנים, בהתאמה כך שאמריקאים יוכלו להפחית בהדרגה את צריכת הנתרן לעד 3,000 מ”ג ביום בתוך שנתיים ו-2,300 מ”ג בתוך עשר שנים. רמות אלו מומלצות ע”י מומחים מובילים.

ההפחתה הדרגתית תתכן לחברות המזון זמן לעדכן את המוצרים וכן תאפשר לצרכנים זמן להתרגל לטעם השונה ולעכל את השינויים.

המומחים מסבירים כי מרבית האמריקאים ניסו להפחית את כמות הנתרן שצורכים במזון מזה זמן מה, אך אינם מבינים כי לפחות 70% מצריכת הנתרן במזון מקורה במטבח.

מאמצים להפחית נתרן בעבר לא צלחו מאחר והטילו את נטל הפחתת נתרן כמעט לחלוטין על הצרכן. שינויים הדרגתיים יותר באספקת המזון כמוצע ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי מעלים את בקרת צריכת נתרן.

בממוצע, אמריקאים צורכים כמות נתרן העולה ב-50% על הכמות המומלצת ע”י מרבית המומחים. מחקר שפורסם לאחרונה דיווח כי דיאטה דלת-נתרן עשויה להזיק לחלק מהאנשים, עם זאת, קראו תיגר על התיאוריה הקונבנציונאלית לפיה דיאטה דלת-מלח טובה לכולם.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה