אונקולוגיה

ליצמן בעצרת השנתית של אירגון הבריאות העולמי: מציע ש-1% מתקציב חקר החלל במדינות המפותחות יופנה לחקר הסרטן

הודעת משרד הבריאות

דברי השר ליצמן בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי בז’נבה:

“כבוד הוא לי להשתתף בפתיחת העצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי בז’נבה.עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הוא ארגון מקצועי ואני מאוד מאוכזב שנציג הפלשתינאים ניצל את הפורום הזה, כדי לקדם נושאים פוליטיים נגד ישראל, ארגון הבריאות העולמי אינו ארגון פוליטי ולכן אני בוחר להתמקד בתחום הבריאות בהיבט העולמי ותוך התייחסותלהישגים במערכת הבריאות בישראל.

ארגון הבריאות העולמי בחר ב”פיתוח בר קיימא” “כנושא המוביל של השנה”. “פיתוח בר קיימא” כולל נקיטת פעולות וגיבוש מדיניותלמען עתיד טוב יותר.

גישה זו בעלת חשיבות עליונה לעולם בריא וטוב יותר. זהו חלק מהחזון שלי כשר בישראל.

בדבריו, ציין השר ליצמן כי, המלחמה בעוני ובאי השוויון הינם נושאים מרכזיים.

יש לנו את החובה לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריההכלכלית והגאוגרפית. אנו מחוייבים לשכבות החלשות באוכלוסייה ואנו פועלים בנחישות כדי להצליח באתגרים אלו.

אנו רואים עין בעין עם האו”ם ועם ארגון הבריאות העולמי, את מטרות הפיתוח בר קיימא.

בישראל, ניתןכיסוי בריאותלכל תושבי ישראל, באמצעות קופות החולים. אנו מבטיחים סל בריאות שוויוני ומקיף לכל. שירותים אלו, המובטחים על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מציעים סטנדרט גבוה של טיפול רפואי לכולם, ללא הבדלי דת, גזע ומין.

בכל שנה, אנו מוסיפים טכנולוגיות ותרופות חדישות ל”סל שירותי הבריאות”.

כבר בקדנציה הקודמת שלי, הובלתי רפורמה להכללת טיפולי שיניים בסל שירותי הבריאות עבור ילדים עד גיל 14. במהלך השנים הבאות, הזכאות תגדל עד גיל שמונה עשרה. מדובר על לקיחת שירות פרטי, והפיכתו לשירות ציבורי נגיש לכל אזרח.

השנה, בריאות הנפש הפך לחלק מהשירותים הניתנים על ידי קופות החולים, מה שמבטיח המשכיות הטיפול כחלק מתפיסה הוליסטית של איחודבריאות הנפש והגוף תחת קורת גג אחת

בעתיד הקרוב, אנו מתכוונים להיערך להזדקנות האוכלוסייה באמצעות רפורמה בסיעוד. הטיפול בקשישים הינו חובה מוסרית בעלת ערך חברתיגבוה.

רגולציה על מזון, ועידוד צריכת מזון בריא, הוא עמוד תווך בקידום בריאות. לאחרונה, יזמתי תכנית לרגולציה על המזון לצורך קידום צריכת מזון בעל ערך תזונתי גבוה עבור כל שכבות האוכלוסייה

אני מתנגד לג’אנק פוד ותעשיית המזון המהיר מתנגדת לי, אבל אני לא מפחד. הציבור מעריך את ההשקפה שלי והפעולות שאני ומשרדי נוקטים לקידום הבריאות .

לישראל, מדדי בריאות גבוהים והיא מדורגת במקום ה-7 בקרב מדינות ה-OECD עם תוחלת חיים גבוהה ושיעור תמותת תינוקות נמוך. על פי מדד “בלומברג”, “ישראל מובילה ביעילותה

וה- OECD הגדיר את ישראל כ “אחת ממערכות הבריאות המעוררות הערצה בקרב מדינות

ה- OECD“.

בישראל, אנו מובילים את קידום המערכת הבריאות הדיגיטלית. חידושים טכנולוגים הינם גורם מוביל בקידום איכות והמצוינות של המערכת, כמו גם אמצעי לסגירת פערי הבריאות ביכולת להפוך את השירותים לנגישים יותר ומתוחכמים יותר.

ברצוני להציע הצעה למדינות המפותחות אשר יושבות כאן היום: לקחת אחוז מתקציב חקר החלל ולהקצות את הכספים האלו למטרת חקר הסרטן.

המאמצים שלנו לכיוון פיתוח בר קיימא ייצרו חברה בריאה יותר ועמידה יותר. אנו מציעים לקהילת האום לאחד כוחות ולחבור אלינו במאמץ המשותף”.

הערת המערכת: זה בסדר להדגיש בכנס כזה את ההישגים של מערכת הבריאות בישראל, ויש כאלה, אבל צריך לקוות שליצמן והנהלת המשרד מודעים גם לבעיות הרבות, ושיש להם גם תכניות אופרטיביות לפתרון בעתיד הנראה לעיין. הכוונה היא להמשך העלייה המדאיגה בשיעור המימון הפרטי של ההוצאות על הבריאות, לפערים הגדולים בשירותי הרפואה ותוחלת החיים בין הפריפריה למרכז, ולמגמות המחסור בכוח אדם מקצועי, בעיקר רופאים ואחיות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה