אונקולוגיה

הערכת תוצאות טיפול ב-Ibrutinib בחולים עם הישנות CLL או מחלה עמידה לטיפול (Haematologica)

במאמר שפורסם בכתב העת Haematologica מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש להערכת תוצאות הטיפול ב- Ibrutinib (אימברוביקה) בחולי CLL (Chronic Lymphocytic Leukemia) בתנאים מציאותיים, ומדווחים כי הממצאים מעידים על בטיחות ויעילות דומות לאלו שתוארו במחקרים קודמים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ibrutinib, ממשפחת Bruton’s Tyrosine Kinase Inhibitor, אושר לטיפול במקרים של CLL עמיד/חוזר עם מוטאציה del(17p)/TP53. מאחר ובאונקולוגיה ישנם הבדלים בין התוצאות במחקרים קליניים והטיפול בפועל החוקרים ביקשו לבחון את התוצאות בתנאים מציאותיים.

מדגם המחקר כלל 95 חולים משבדיה עם פרוגנוזה גרועה, שטופלו ב- Ibrutinibבמסגרת תכנית טיפול חמלה. 95 חולים עוקבים (93 חולים עם CLL ו-2 חולים עם Small Lymphocytic Leukemia) נכללו במחקר בתקופה שבין מאי 2014 ועד מאי 2015. הגיל החציוני של המשתתפים עמד על 69 שנים, ב-63% זוהתה מוטאציית del(17p)/TP53, ב-65% מחלה בשלב III/IV לפי סיווג RAI, ב-28% לימפאדנופתיה 10 ס”מ ומעלה.

החולים טופלו ב- Ibrutinib במינון 420 מ”ג פעם ביום, עד התקדמות. לאחר חציון מעקב של 10.2 חודשים, שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 84% (עקבי בתתי-קבוצות) ו-77% נותרו ללא-התקדמות. משכי ההישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת היו  קצרים יותר משמעותית בחולים עם מוטאציית del(17p)/TP53; לא זוהה גורם משמעותי אחר בניתוח רב-משתנים.

הטיפול ב-Ibrutinib נסבל היטב. המטומה תועד ב-46% מהחולים ללא דימום מג’ורי. בשבעה חולים תועדה טרנספורמציה על-שם ריכטר.

ממצאי המחקר מצביעים על בטיחות ויעילות Ibrutinib בתנאים מציאותיים הדומים לאלו שתוארו במחקרים קודמים. עם זאת, מוטאציית del(17p)/TP53 עדיין מהווה אתגר טיפולי.

Haematologica. 2016 May 19

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה