אונקולוגיה

האם חשיפה לחומרי הרדמה מעלה את הסיכון לדמנציה ומחלת אלצהיימר? (J Am Geriatr Soc)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Geriatric Society עולה כי חשיפה לחומרי הרדמה אינה מלווה בעליה בסיכון לדמנציה או מחלת אלצהיימר בחולים מבוגרים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין חשיפה לחומרי הרדמה והסיכון לדמנציה או מחלת אלצהיימר במסגרת מחקר עוקבה, שכלל משתתפים בגילאי 65 שנים ומעלה, ללא דמנציה בתחילת המחקר.

מדגם המחקר כלל 3,988 משתתפים שדיווחו באופן עצמי על פרוצדורות כירורגיות קודמות עם הרדמה כללית או ספינאלית/אפידוראלית בתחילת המחקר ודיווחו על פרוצדורות חדשות כל שנתיים. החוקרים השוו בין חולים שהשלימו ניתוח בסיכון גבוה עם הרדמה כללית, ניתוח אחר עם הרדמה כללית, וניתוח אחר עם הרדמה נוירואקסיאלית ובין אלו ללא ניתוח וללא הרדמה.

בתחילת המחקר, 254 משתתפים (6%) דיווחו כי מעולם לא נחשפו לחומרי הרדמה; 248 (6%) דיווחו על ניתוח אחד לפחות בסיכון גבוה עם הרדמה כללית, 3,363 (84%) דיווחו על לפחות ניתוח אחד עם הרדמה כללית, ו-123 (3%) דיווחו על לפחות ניתוח אחד עם הרדמה נוירואקסיאלית. לא תועד קשר בין ניתוח בסיכון גבוה עם הרדמה כללית ובין סיכון מוגבר לדמנציה (יחס סיכון של 0.86) או מחלת אלצהיימר (יחס סיכון של 0.95), בהשוואה לאלו שלא נחשפו לחומרי הרדמה.

בנבדקים עם היסטוריה כלשהי של ניתוח אחר עם הרדמה כללית תועד סיכון נמוך יותר לדמנציה (יחס סיכון של 0.63) ומחלת אלצהיימר (יחס סיכון של 0.65), בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של חשיפה לחומרי הרדמה. לא תועד קשר בין חשיפה לאחרונה לחומרי הרדמה ובין דמנציה או מחלת אלצהיימר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין קשר בין חשיפה לחומרי הרדמה ובין דמנציה או מחלת אלצהיימר בחולים מבוגרים.

J Am Geriatr Soc. 2016;64(3):602-607

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה