אונקולוגיה

ספרו החדש של ג’ון גרישם מעלה אפשרויות טיפול עתידיות למחלות ממאירות

ספרו החדש של ג’ון גרישם מסיט את תשומת הלב לאפשרויות טיפול עתידיות למחלות ממאירות ומחלת אלצהיימר.הספר, שכותרתו “The Tumor”, הוא ספר מדע בדיוני, המתאר את המקרה של גבר בן 35 שנים עם ממאירות מוחית, המטופל בעתיד באולטרה-סאונד ממוקד טכנולוגיה מציאותית שכיום נבחנת כטיפול מרפא אפשרי של למעלה מ-50 מחלות.

אולטרה-סאונד ממוקד מתבסס על מעבר גלי קול להרס רקמה פגומה המצויה עמוק בגוף, ללא צורך בחתך או טיפול קרינתי. הטיפול אושר בארצות הברית כטיפול למספר מצבים, כולל סרטן ערמונית.

כטיפול לממאירויות מוחיות ואחרות, עדיין מדובר בקונספט עתידי והמחקר מצוי בשלביםם מוקדמים מאוד, עם מחסור בנתונים קליניים. עם זאת, הספר, הזמין ללא עלות, עשוי לסייע למפתחים לפנות בבקשה מימון בכדי להביא את הטכנולוגיה הנישתית הזו למרכז הטיפול.

מומחים בתחום מסבירים כי העלאת הנושא ע”י סופר בעל שם עולמי מסייעת רבות להגברת המודעות. גרישם עצמו טוען כי להערכתו זהו הספר החשוב ביותר שכתב אי-פעם, כאשר הוא מדגיש כי לא קיבל כל תשלום ואינו צפוי לכל רווח אישי בעקבות הפרסום.

בסופו של דבר, הפוטנציאל של טיפול באולטרה-סאונד ממוקד עשוי לכלול טיפול במצבים שהם מעבר למחלות ממאירות, דוגמת מחלת אלצהיימר ומחלות נוירו-דגנרטיביות אחרות. היכולת של הטכנולוגיה לעבור דרך השכבה המגנה של מחסום דם-מוח מאפשרת העברת תרופות ישירות למוח, שזהו גורם מגבי של טיפולים רבים במצבים אלו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה