אונקולוגיה

נתונים חדשים אודות שיעור זיהומים עמידים לטיפול אנטיביוטי בארצות הברית (MMWR)

בתי חולים בארצות הברית וגופים נוספים ערכו התקדמות משמעותית במניעת חלק מהזיהומים על-רקע טיפול רפואי, אך המאבק רחוק מלהסתיים, כאשר חיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי עדיין מהווים איום אמיתי על חולים מאושפזים, כך קובעים מומחים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

מהנתונים העדכניים עולה כי הרבה יותר מדי חולים נדבקים בחיידקים מסוכנים, עמידים לטיפול אנטיביוטי, במסגרות טיפול רפואי.  במקרים אלו הטיפול עשוי להיות קשה עד בלתי-אפשרי.

בדו”ח העדכני מספקים המומחים את הנתונים העדכניים בנושא זיהומים על-רקע טיפול רפואי, כולל Clostridium difficile infection (CDI) ואת ההשפעה של שישה חיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי המהווים את החשש הכבד ביותר:

·         Carbapenem-Resistant Enterobacteriaceae

·         Methicillin-Resistant Staphylococcus aureus

·         Extended Spectrum β-lactamase producing Enterobacteriaceae

·         Vancomycin Resistant Enterococcus

·         Multidrug Resistant Pseudomonas aeruginosa

·         Multidrug Resistant Acinetobacter

בשנת 2014, הסיכוי לזיהום על-רקע טיפול רפואי עקב זיהומים אלו עמד על אחד משבע בבבתי חולים לטיפול אקוטי, קצר-טווח. בבתי חולים לאטיפול אקוטי ארוך-טווח, שיעורים אלו עומדים על אחד מארבע.

עם זאת, בשנים האחרונות חלה גם התקדמות ניכרת בהפחתת זיהומים על-רקע טיפול רפואי, וממצאים אלו מהווים מקור לעידוד. מהנתונים העדכניים עולה כי בבתי חולים לטיפול אקוטי קצר-טווח נרשמה ירידה של 50% בזיהומים בזרם הדם על-רקע עירוי מרכזי בין שנת 2008 עד 2014. מדובר בשינוי חשוב לאור שיעורי התחלואה והתמותה והעלויות הרפואיות הגבוהות על-רקע זיהומים אלו. במוסדות לטיפול ארוך-טווח נרשמה ירידה של 9% בשיעור מקרים אלו.

בבתי חולים לטיפול קצר-טווח נרשמה ירידה של 17% בזיהומים באתר הניתוח בין השנים 2008 עד 2014.

עם זאת, בין השנים 2009 ל-2014 לא חל כל שינוי בשיעור הזיהומים בדרכי מין על-רקע קטטר שתן בבתי חולים לטיפול קצר-טווח, אך במרכזים לטיפול ארוך טווח נרשמה ירידה של 11% בשיעור מקרים אלו.

באשר למקרי זיהום ב-CDI, בבתי חולים לטיפול קצר-טווח נרשמה ירידה של 8% בלבד בין השנים 2011 עד 2014, ומטרידה יותר, נרשמה עליה של 4% בין 2013 ל-2014. שיעור זיהומי Methicillin Resistant Staphylococcus aureus ירד ב-13% משנת 2011 ל-2014.

לאור הממצאים העדכניים, המומחים כותבים כי הם שמחים על ההתקדמות שחלה, אך מודעים לעבודה הרבה הנדרשת בהמשך.

Morb Mortal Wkly Rep. Published online March 3, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה