הנחיות חדשות בנושא סמנים בדם בנשים עם סרטן שד (J Clin Oncol)

איגוד ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology) פרסם הנחיות קליניות חדשות בנוגע לשימוש בסמנים בדם להנחיית ההחלטות לטיפול אדג’וונטי סיסטמי בנשים עם סרטן שד פולשני בשלב-מוקדם, עם נתונים אודות מצב קולטנים לאסטרוגן, קולטנים לאסטרוגן ו-HER2. ההנחיות החדשות פורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

לאחר סקירת ספרות ובחירת מחקרים מתאימים, כולל סקירות שיטתיות, מטה-אנליזות, מחקרים אקראיים ומבוקרים, מחקרים פרוספקטיביים ורטרוספקטיביים, שפורסמו בין השנים 2006-2014, החוקרים בחנו את שיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות הספציפיים למחלה. פאנל מומחים התכנס במטרה לקבוע את ההמלצות העדכניות על-בסיס העדויות הזמינות.

סקירת הספרות העלתה 50 מחקרים רלבנטיים. מחקר קליני אקראי אחד ו-18 מחקרים פרוספקטיביים-רטרוספקטיביים בחנו סמנים ספציפיים בדם להנחיית ההחלטה לטיפול אדג’וונטי סיסטמי. אף אחד מהמחקרים שענו על הקריטריונים לשימושיות קלינית לא מצא סייע בהנחיית טיפול ספציפי או משטרי טיפול מסוימים.

המומחים קבעו כי מעבר לקולטנים לאסטרוגן ופרוגסטרון ו-HER2, יש די עדויות לשימושיות קלינית לשימוש בסמני Oncotype DX, EndoPredict, PAM50, Breast Cancer Index ו-Urokinase Plasmingoen Activator ו-Plasminogen Activator Inhibitor Type 1 בקבוצות ספציפיות של נשים עם סרטן שד. לא זוהו סמנים בדם, למעט קולטנים לאסטרוגן, קולטנים לפרוגסטרון ו-HER2, המסייעים בהנחיית בחירת משטרי טיפול ספציפיים. ההחלטות לטיפול צריכות לקחת בחשבון גם את שלב המחלה, מחלות רקע והעדפות החולה.

J Clin Oncol. Published online February 8, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה