אונקולוגיה

מה בין עישון פאסיבי ובין מחלת לב איסכמית, מחלת ריאות חסימתית כרונית ואירועים מוחיים? (BMC Public Health)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי עישון פאסיבי מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית, אירועים מוחיים ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עישון פאסיבי הוא המזהם הנפוץ ביותר באוויר בתוך חלל סגור במדינות מפותחות. הסיכונים הקשורים בחשיפה לעישון פאסיבי חשובים מאוד, מאחר וחלק גדול מהציבור חשוף לעישון פאסיבי. כעת הם ביקשו לכמת את ההשפעות של חשיפה לעישון פאסיבי על הסיכון למחלת לב איסכמית, מחלת ריאות חסימתית כרונית ואירועים מוחיים.

החוקרים ערכו סקירה שיטתית לזיהוי כל המאמרים שעסקו בקשר בין חשיפה לעישון פאסיבי ובין שלושה תוצאים, מחלת לב איסכמית, מחלת ריאות חסימתית כרונית ואירועים מוחיים. בסיכומו של דבר, הם זיהו 24 מאמרים שנכללו במטה-אנליזה להערכת גדלי ההשפעה.

מהמחקרים עלו גדלי השפעה משמעותיים לקשר בין חשיפה לעישון פאסיבי ובין כל שלוש התוצאים. הסיכון היחסי הגבוה ביותר בשני המינים יחדיו תועד עבור מחלת ריאות חסימתית כרונית (סיכון יחסי של 1.66). הסיכון היחסי בשני המינים יחדיו עמד על 1.35 לאירועים מוחיים ועל 1.27 למחלת לב איסכמית. הסיכונים היו גבוהים יותר בנשים, בהשוואה לגברים, בכל שלושת התוצאים.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון לחישוב גדלי ההשפעה של הקשר בין חשיפה לעישון פאסיבי ובין מחלת לב איסכמית, מחלת ריאות חסימתית כרונית ואירועים מוחיים יחדיו.

BMC Public Health. 2015;15(1202)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה