אונקולוגיה

לקראת יום הסרטן הבינ”ל: מס’ החולים בסרטן עלה ב-50 השנה האחרונות פי, אך מס’ המחלימים פי 9 (האגודה למלחמה בסרטן)

לקראת יום הסרטן הבינ”ל פירסמו האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות את ההודעה הבאה, בהמשך למסיבת העיתונאים שהתקיימה היום:

פרופ’ ליטל קינן- בוקר סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות ויועצת האגודה למלחמה בסרטן מציגה נתונים עדכניים לשתי מחלות סרטן: סרטן האשך בגברים וסרטן השחלה בנשים, ונתוני היארעות (תחלואה) ותמותה כלליים ועדכניים לשנת 2013.  ב-50 השנים האחרונות מספר החולים המאובחנים בסרטן עלה פי 5

ומספר המחלימים עלה פי 9, חדשות טובות אך דורשות הערכות מיוחדת.

התמקדות בשתי מחלות סרטן המציגות מגמות הפוכות:

·         סרטן האשך- התחלואה במגמת עלייה, אך שיעורי התמותה נמוכים מאד, גם בשל העובדה שלמעלה מ-70% מהחולים מאובחנים בשלב מוקדם עם הופעת גוש באשך. כמו גם בגלל העובדה שגם בשלבים מתקדמים יותר המחלה ניתנת לטיפול יעיל מאד.

·         סרטן השחלה- התחלואה במגמת ירידה, אך שיעורי התמותה גבוהים ביחס לשיעורי התחלואה, בשל העובדה כי שני שליש מהחולות מאובחנות בשלב מתקדם (גרורתי ).

ארגון הסרטן העולמי (UICC) מציין לקראת יום הסרטן הבינלאומי, כי מחלת הסרטן תהרוג השנה למעלה מ-8 מיליון אנשים ברחבי העולם, כמות הדומה לאוכלוסיית עיר גדולה בעולם. מחצית מהם יהיו אנשים במעגל העבודה ( גילאי 30-69).

הערכה היא כי ההשלכה הכלכלית של מחלות הסרטן והמחלות הלא מדבקות (NCD) על מדינות העולם יכולה להגיע ל- 47 טריליון דולר, אם לא ייעשה צעד להפחתת הגידול הצפוי במספר המקרים במהלך שני העשורים הבאים.

סיסמת הקמפיין של יום הסרטן הבינלאומי  2016 היא  ‘אנחנו יכולים. אני יכול’, מייצגת הזדמנות ייחודית להפנות תשומת לב למה שניתן לעשות על מנת להציל מיליונים ממוות הניתן למניעה, ברמה הגלובלית, הלאומית והאישית, ובתמורה להציל חיים ובמקביל לתמוך בצמיחה כלכלית וקידמה.

‘אנחנו יכולים’: ארגון הסרטן העולמי פונה ומבקש מממשלות למלא בדחיפות אחר המחויבות שלהן להצלת חיים:

·         יישום תכניות חיסונים שמונעות זיהומים הגורמים לסרטן צוואר הרחם והכבד.

·         נגישות לגילוי מוקדם ולתוכניות סקר עבור סרטן צוואר הרחם, סרטן השד וסרטן המעי הגס ולטיפול מיטבי בחולים.

·         העלאת המיסוי על טבק, שיפור החקיקה והאכיפה.

·         טיפול בכאב ומתן שירותים פליאטיבים עבור כל חולי הסרטן הנזקקים להם.

‘אני יכול’: מכאן שלמעלה משליש מכל מקרי הסרטן ניתנים למניעה באמצעות אימוץ אורח חיים בריא. ארגון הסרטן העולמי קורא לאנשים לקחת אחריות להפחתת הסיכון לחלות. אמצעים פשוטים כמו הפסקת עישון, הפחתת צריכת בשר אדום ובשר מעובד, ביצוע פעילות גופנית סדירה, והפחתת צריכת אלכוהול, כל אלה מהווים קו הגנה ראשון. אם מוסיפים לכך את המחלות השכיחות בעולם המערבי כמו גם בישראל, הניתנות לאבחון מוקדם, ניתן גם לשפר משמעותית את שיעורי הריפוי ולהפחית את שיעורי התמותה בלמעלה מ-50%.

יום הסרטן הבינלאומי 2016 הוא הזדמנות להזכיר מה כל אדם וכל מדינה יכולים לעשות כדי להפחית את הנטל האנושי והכלכלי העצום הנגרם כתוצאה ממחלת הסרטן בעולם. 

מסרי ארגון הסרטן הבינלאומי מופיעים באתר האגודה למלחמה בסרטן ובפיסבוק.

לדו”ח משה”ב ל-2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה