ריח אלכוהול עשוי לספק הקלה קצרת-טווח בבחילות (Ann Emerg Med)

שאיפה של Isopropyl Alcohol מפד תרופתי עשוי להקל על בחילות בחולים המטופלים בחדרי מיון, לפחות בטווח הקצר, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי ומבוקר, שפורסמו במהלך חודש דצמבר בכתב העת Annals of Emergency Medicine.

מדגם המחקר כלל 80 משתתפים, בגילאי 18-65 שנים, שטופלו במרכז רפואי בסן אנטוניו. כל החולים התלוננו על בחילות או הקאות, בדירוג של לפחות שלוש נקודות בסולם של 0-10 נקודות. החוקרים חילקו באקראי את המטופלים לטיפול באדים בשאיפה מפד תרופתי עם Isoproyl Alcohol או סליין סטרילי (פלסבו). החולים שאפו את הפד למשך למעלה משישים שניות כאשר הפדים הוצבו במרחק 2.5 סנטימטרים מאפם בתחילת הביקור, ולאחר מכן שאפו שוב לאחר 2 דקות ו-4 דקות.

חציון מדד הבחילות בתחילת המחקר עמד על 6 בשתי הקבוצות עשר דקות לאחר השאיפה, ב-37 המטופלים בקבוצת ההתערבות חציון המדד עמד על 3 בהשוואה לחציון מדד של 6 נקודות בקרב 43 החולים בקבוצת הפלסבו. בדומה, חציון המדד לשביעות רצון המטופלים עמד על 4 מתוך 5 בחולים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-2 מתוך 5 נקודות באלו בקבוצת הפלסבו.

מנגנון הפעולה של Isopropyl Alcohol אינו מובן היטב,ייתכן כי ההשפעה קשורה להסחה של חוש הריח.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו אירועים חריגים אך מודים כי המחקר מוגבר לאור הטיית בחירה אפשרית של המשתתפים, הערכה סובייקטיבית של התוצאות, אפשרות להעדר סמיות מלאה ומשך המעקב הקצר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את משך ההשפעה והיקפה בהשוואה לטיפול בנוגדי-בחילות מסורתיים.

Ann Emerg Med. Published online December 8, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה