אונקולוגיה

בחירת הגולשים את הכתבות הרפואיות החשובות ביותר בשנת 2015 (מתוך אתר מדסקייפ)

המעבר למהדורה העשירית של ה-ICD (International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems) זכה למקום הראשון ברשימת החדשות הרפואיות החשובות ביותר במהלך שנת 2015, על-פי סקר שנערך בקרב גולשי אתר מדסקייפ.

39% מהגולשים דירגו את סדרת הקודים החדשה בראש הרשימה. עם זאת, ה-American Medical Association ואיגודים אחרים מתלוננים כי המעבר למהדורה החדשה עלה לרופאים זמן וכסף רב, ללא תועלת אמיתית עבור המטופלים.

החדשה השניה בחשיבותה בשנת 2015 (28% מהגולשים) נוגעת לאישור מעשי אובדנות בסיוע רופא בקליפורניה, שהפכה למדינה החמישית בצפון אמריקה בה המעשה חוקי. החוק החדש בקליפורניה, המבוסס על יוזמ Death with Dignity Act מאורגון, עשויה ליצור מומנטום לחקיקה דומה במדינות אחרות.

חדשות חשובות נוספות כללו את הבקשה לנוסחה חדשה לקביעת תגמולים לרופאים (13% מהגולשים), הפרסום של החוקרים הסופיים מטעם הממשלה לשיפור שימוש משמעותי ברשומות רפואיות ממוחשבות (5% מהגולשים) והתפרצות HIV באינדיאנה (2%).

באתר ביקשו גם מהגולשים לדרג את החדשות המרגשות ביותר בשנת 2015. הזוכה הגדול היה סופו האפשרי של מבחן ה-MOC (Maintenance of Certification) מטעם ה-American Board of Internal Medicine. בתגובה לביקורת הרבה כי מבחן זה הפך לפרוצדורה צורכת-זמן, יקרה ולא-רלבנטית, הודיעה הועדה בחודש ספטמבר כי תשקול החלפת הבחינה במבחנים קצרים ותדירים יותר, שהרופאים יוכלו להשלים בביתם או במרפאה. מספר ימים קודם לכן, ה-American Board of Anesthesiology הודיע כי יוותר על בחינת ה-MOC לטובת רצף בחינות בשנת 2016.

עוד בשורות טובות שדורגו ע”י הגולשים כללו את התגמול המורחב מטעם מדיקייר לשירותי טל-רפואה (17% מהגולשים), תוצאות במחקר קליני מבטיח בהתמחות של הגולשים (12%) ואישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי תרופות חדשות לשימוש (9%) והתקנים רפואיים חדשים (5%) בתחום העיסוק של הגולשים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה