אונקולוגיה

משרד הבריאות חייב את ”מכבי” להמשיך טיפול ב”קאסלקורי” באישה עם סרטן ריאה תוך תמיכה בעמדת הצוות הרפואי המטפל (דהמרקר)

סרטן ריאה

דהמרקר מדווח אמש על מקרה שבו משרד הבריאות חייב את ”מכבי” לאשר טיפול במסגרת הסל בתרופה (CRIZOTINIB קאסלקורי , פייזר) במטופלת עם סרטן ריאה גרורתי בשלב 4 , אשר בעקבות הופעת גרורה באדרנל החלה לקבל את הטיפול בקאסלקורי.  ע”פ הדיווח הטיפול השיג שיפור והפחתת מימדי הגידול. לאחר שנה נמצא שהמחלה יציבה וללא נגעים חדשים למעט גרורה חדשה באדרנל.

המלצת הצוות המטפל הייתה להמשיך הטיפול בקאסלקורי ולבצע הקרנות לגרורה אולם ”מכבי” טענה שע”פ ההתוויות המאושרות בסל הבריאות ההתוויה לטיפול היא כל עוד אין התקדמות מחלה, והגרורה החדשה באדרנל מהווה לדעתם התקדמות מחלה וכישלון טיפולי. דעת הצוות המטפל הייתה הפוכה : להערכתם התפתחות גרורה בודדת אינה מהווה כישלון טיפולי.

הנציבות במשרד הבריאות שאליה פנתה המטופלת קבעה : “תרופה שניתנה במסגרת סל שירותי הבריאות ללא הגבלה על משך הטיפול וללא קביעה של קריטריונים להפסקתו, מחובת הקופה להמשיך ולספקה כל עוד המשך הטיפול מוצדק רפואית” ובכך צידדה בגישה הצוות הרפואי המטפל בחולה.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: לקביעת הנציבות יש להערכתנו משמעות תקדימית חשובה לפיה עמדת הצוות הרפואי המטפל והפרקטיקה הרפואית המקובלת תקפים במקרים שבהם אין בהתוויה לסל הגדרות ברורות של מתי יש להפסיק הטיפול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה