אונקולוגיה

רופאים בכירים משפטנים ואנשי אתיקה מפרסמים נייר עמדה מנוגד לעמדת ההסתדרות הרפואית בשאלת ההזנה בכפייה (גל”צ, הארץ)

12 רופאים בכירים, משפטנים וגם פרופ’ אסא כשר, חתמו על נייר עמדה המנוגד לעמדת ההסתדרות הרפואית בסוגיית ההזנה בכפייה. ע”פ נייר העמדה קדושת החיים חשובה יותר מכבוד האדם, ולכן מצב שבו שובת רעב נכנס למצב של סכנת חיים, גם אם טרם איבד את הכרתו דורש הזנתו בכפייה. לטענת כותבי הממסך, ניתן לבצע הזנה בכפייה באופן שאינו מהווה עינוי לשובת הרעב .

לטענת כותבי המסמך היה צריך לטפל בשובת הערב עלאן באמצעות הזנתו עוד בטרם איבד הכרתו והיה בסכנת חיים מידית.  בין החותמים על הממסך גם פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אונ’ בן גוריון, פרופ’ יונתן הלוי, מנכ”ל בית חולים שערי צדק ולשעבר יו”ר המועצה לביו-אתיקה.

לראיון בגל”צ עם פרופ’ פרופ’ שמעון גליק (בתמונה, באדיבות ויקיפדיה) , מיוזמי המסמך ולשעבר דיקאן הפקולטה לרפואה באונ’ בן גוריון – הקליקו כאן

תגובת ד”ר אידלמן ,יו”ר הר”י כפי שהובאה בגל’צ הייתה כדלקמן : “כידוע, קדושת החיים הוא ערך חשוב המרכזי לכל רופא, אך הדיון על הזנה בכפיה לא עוסק בקדושת החיים אלא בהשתתפות רופאים בעינויים, דבר האסור על הרופאים ולא יעלה על הדעת. רופאי ההסתדרות הרפואית טיפלו עד כה בהצלחה וללא הזנה בכפיה, ומנעו את מותם של כל העצירים אשר הועברו לבתי החולים הציבוריים בתמיכה מלאה של יו”ר הר”י ויו”ר לשכת האתיקה. אל לנו לגלוש לעמדות פוליטיות. לא עשינו זאת ולא נעשה זאת”.

למסמך המלא באתר ה”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה