אונקולוגיה

לקראת חוק ההסדרים : זינוק חד בהוצאות הפרטיות של משקי בית בישראל, התנגדות להצעה להגביל אפשרות טיפול במערכת הפרטית (דהמרקר)

נתונים שנאספו ע”י האוצר לקראת הרפורמות המוצעות לחוק ההסדרים אשר מתפרסמים היום בדהמרקר מצביעים על כך שההוצאה הפרטית על הבריאות עלתה בעשור האחרון בשיעור הגבוה ביותר מבין רכיבי ההוצאה הפרטית של משקי בית. גידול חד במיוחד היה בסעיף ההוצאה על ביטוח בריאות פרטי שזינק מעלות שנתית ממוצעת של כ-1,500 ש”ח לשנה ב-2003  ל-3,500 ש”ח בשנת 2013.

עוד עולה מהנתונים כי כ-100 רופאים השתכרו בשנת 2013 מעל 2.0 מיל’ ש”ח כל אחד, כשהשיאן ביניהם הגיע להכנסה שנתית של 8.9 מיל’ ש”ח (משכרות ציבורית + מרפאה פרטית).

במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2015 מתכנן האוצר לרסן את ההכנסות הפרטיות של רופאים באמצעים שונים, וכן לטפל גבם בנטל הכלכלי הכבד של כפל ביטוחי הבריאות.

לדיווח בדהמרקר

ההצעה הכלולה בחוק ההסדרים לפיה רופא המועסק במערכת הציבורית לא יוכל לטפל באותו חולה במסגרת רפואה פרטית למשך 6 חודשים לאחר הטיפול במערכת הציבורית זוכה להתנגדות רבה בקרב רופאים. בכתבה בדהמרקר מביע ד”ר ערן הלפרן, יו”ר איגוד מנהלי בתי החולים ומנכ”ל מרכז רבין התנגדות להצעה זו וטוען שהסעיף יגרום לתוצאה ההפוכה…רופאים במערכת הציבורית ישקלו לאור התקנה המוצעת אם בכלל לראות מטופל במערכת הציבורית, לדעתו.

לדיווח המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה