אונקולוגיה

ASCO מפרסמת גישה להערכת עלות/תועלת של תרופות אונקולוגיות ומזמינה את הצוות הרפואי והמטופלים להשתתף בסקר באשר לגישה זו (ASCO)

האיגוד האונקולוגי האמריקאי (ASCO) נקט בצעד יוצא דופן שבו הוא מזמין גורמים שונים (אנשי מקצוע וקהל) להשתתף בסקר שמטרתו לסייע בהערכת התועלת של טיפולים אונקולוגיים שונים אל מול עלותם. ASCO מציינת בהקדמה לסקר כי מדובר בכלי עזר נוח וקל שעשוי לסייע לרופאים ומטופלים בהערכת הטיפולים החלופיים ובבחירה בהתאם לשיקולים , העדפות ואילוצי המטופל.

להסבר על הסקר הקליקו כאן

לכניסה לסקר

השאלון של ASCO עוסק במסמך שפורסם אמש ע”י ASCO המציג גישה להערכת עלות /תועלת של טיפולים נגד סרטן.

ASCO מסבירה בנייר העמדה כי עלויות הטיפול בסרטן נמצאות במגמת עלייה מתמדת, כשעלות הטיפול החודשית בתרופות החדשות נעה בין 10,000 $ ל-30,000 $ . המסמך מגדיר את המונח NHB (שהוא NET CLINICAL BENEFIT ) כמונח מרכזי אשר כולל בתוכו גם את התועלת מהטיפול וגם את תופעות הלוואי שלו . ASCO מציעה להשוות בין NHB של טיפולים חליפיים מצד אחד, כלומר כמה NHB מוסיף למשל טיפול תרופתי חדש בהשוואה לטיפול המקובל,  ומאידך את  הפרש העלויות בין הטיפולים. (כשהעלות היא גם עלות רכישת התרופה וגם עלויות נלוות הקשורות לאופן קבלתה) .

ראשי ASCO מעירים כי שימוש במתודולוגיה המוצעת הראה מקרים שבהם טיפולים חדשים ויקרים יותר נמצאו גם עם NHB גדול יותר , אך היו גם מקרים ששימוש במודל המוצע הראה כי על אף היותו של טיפול חדש יקר הרבה יותר מזה הקיים, ההבדל ב-NHB היה קטן ולעיתים אף שלילי (כלומר עבור מטופל מסויים התועלת נטו של הטיפול החדש הייתה קטנה יותר מזו של טיפול קיים).

מטרת ASCO היא ליצור בהמשך מחשבון עזר שיאפשר לרופאים ומטופלים לחשב ולהשוות בין טיפולים ע”פ הגישה המוצעת.

לדיווח במדסקייפ

J Clin Oncol.Published online June 22, 2015.Full text

הערת המערכת: יוזמה חשובה ומתאימה למציאות שלמעשה צריכה לשמש בעיקר את הגורמים המבטחים , בדומה לוועדת סל הבריאות וקופות החולים אצלנו. כדאי לציין שבמסגרת תורת כלכלת הבריאות קיימות כבר הגדרות וכלים לחישובי עלות/תועלת הלוקחים בחשבון פרמטרים אלה, כאשר היישום המוביל הוא לתרגם את התועלת נטו לפרמטר מדיד הוא ה-QALY , שהוא שנות חיים מתואמות איכות חיים שמעניק כל טיפול חלופי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה