אונקולוגיה

טיפול חד-פעמי ב-Fosaprepitant מפחית את הסיכון לבחילות על-רקע טיפול כימותרפי (מתוך כנס ה-ASCO)

מתוצאות מחקר חדש בשלב III, שהוצגו במהלך כנס ה-ASCO, עולה כי מתן חד-פעמי של Fosaprepitant (אימנד, מרק) דרך הוריד סייע בהפחתת שיעורי הבחילות וההקאות על-רקע טיפול כימותרפי. מהנתונים עולה כי הוספת טיפול ב-Ondansetron ו-Dexamethasone הובילה לשיפור של כ-10% בשיעורי התגובה, בהשוואה לטיפול בשתי התרופות בנפרד בחולים תחת טיפול כימותרפי בעל פוטנציאל בחילות בינוני.

בשלב המאוחר, 25-120 שעות לאחר הטיפול, מרבית החולים רחוקים מהמרפאה וייתכן ואינם מקפידים על ההוראות לטיפול בנוגדי-בחילות. עם זאת, כטיפול יחיד, Fosaprepitant אינו תלוי בהיענות לטיפול.

מדגם המחקר כלל 1,000 חולים, כולם טופלו ב-Ondansetron במינון 8 מ”ג דרך הפה ו-Dexamethasone במינון 20 מ”ג לפני הטיפול הכימותרפי. החוקרים מציינים כי Ondansetron מפחית בחילות והקאות בשלב האקוטי (0-24 שעות לאחר טיפול כימותרפי) ו-Dexamethasone מסייע לטיפול זה.

לאחר מכן, החולים חולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי ב- Fosaprepitant במינון 150 מ”ג לפני המנה הראשונה של כימותרפי, או לעירוי סיליין. בקבוצת הביקורת המשיכו החולים בטיפול פומי ב-Ondansetron שמונה שעות לאחר המנה הראשונה ולאחר מכן כל 12 שעות ביום השני והשלישי. קבוצת הטיפול, מנגד, לא נטלה טיפול תרופתי נוסף כנגד בחילות.

ב-79% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות תועד תוצא הסיום העיקרי של המחקר, שהוגדר בנוכחות העדר הקאות והעדר צורך בטיפול הצלה, זאת בהשוואה ל-68.5% מהחולים בקבוצת הביקורת. ההבדל הנ”ל היה מובהק סטטיסטית.

Am Soc Clin Oncol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה