אונקולוגיה

כצפוי, החלו קרבות השליטה על ניהול תקציבי בתי החולים בין מנכ”לית הרשות החדשה לבין מנהלי בתי החולים הממשלתיים (דהמרקר)

דיווח בדהמרקר אודות מתחים וחיכוכים בין רשות בתי החולים החדשה לבין הנהלות בתי החולים מצביע על מה שהיה ככל הנראה צפוי מראש… במיוחד בסיטואציה שבה אין שר בריאות מכהן.

הרקע למתחים הוא כמובן מאבק על סמכויות באשר לניהול תקציב בתי החולים. בשבוע שעבר שלחה מנהלת הראשות , אסתר דומיניסטי מכתב למנהלי בתי החולים בה הגדירה כללי משחק חדשים באופן ניהול התקציב לשנה הנוכחית, 2015.  ראשית , התקציב הכולל של בתי החולים הממשלתיים הורד מרמה של 1.54 מיליארד ש”ח ב-2014 ל-1.0 מיליארד השנה. שנית, בתי החולים יקבלו מראש 950 מיל’ ש”ח לטובת התפעול השוטף, והיתרה בהתאם לביצועים ועמידה ביעדים.

מנהלי בתי החולים נזעקו למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ ארנון אפק, וזה מיהר להרגיעם ופסק שלמנכ”לית הרשות אין כל סמכויות בנושא הניהול התקציבי של בתי החולים… תגובת מנכ”לית הרשות לא איחרה לבוא ולטענתה הניהול התקציבי של בתי החולים הממשלתיים הם בהחלט במסגרת הסמכויות של הרשות.. הסיפור הזה כמובן עדיין לא הסתיים ויש להניח שנשמע עליו עוד בהמשך…

בכתבה מצוין כי ככל הידוע, שר הבריאות בפועל המיועד, הרב ליצמן, התנגד בשעתו להקמת הרשות, כך שנראה שעתיד הרשות בשלב זה לא כל כך ברור..

לדיווח בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה