אונקולוגיה

תוצאות דומות לניתוח לפרוסקופי וניתוח פתוח בטיפול בחולים עם ממאירות רקטאלית (N Engl J Med)

שיעורי ההישנות לאחר שלוש שנים ושיעורי ההישרדות דומים לאחר ניתוח לפרוסקופי בהשוואה לניתוח פתוח בחולים עם ממאירות לא-פולשנית של הרקטום, כך עולה מתוצאות מחקר COLOR (Colorectal Cancer Laparoscopic or Open Resection), שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת New England Journal of Medicine.

המחקר נערך ב-30 בתי חולים בשמונה מדינות ובתקופה שבין ינואר 2004 ועד מאי 2010, החוקרים חילקו באקראי את המשתתפים לניתוח לפרוסקופי או ניתוח פתוח. כל המשתתפים אובחנו עם אדנוקרצינומה של הרקטום במרחק של 15 ס”מ מפי הטבעת, ללא חדירה לרקמות סמוכות וללא גרורות מרוחקות. החוקרים לא כללו משתתפים עם גידולים גדולים לניתוח לפרוסקופי. המשתתפים קיבלו טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי בהתאם למקובל בכל בית חולים, ללא הבדלים בין שתי הקבוצות.

ניתוח הנתונים כלל 1,044 משתתפים (699 לאחר ניתוח לפרוסקופי ו-345 לאחר ניתוח פתוח). מהנתונים לאחר שלוש שנים עלה כי שיעורי ההישנות המקומית והאזורית בשתי הקבוצות היו דומים (5% בשתיהן). בשתי הקבוצות תועדו גם שיעורים דומים של הישרדות ללא מחלה (74.8% לאחר ניתוח לפרוסקופי לעומת 70.8% לאחר ניתוח פתוח) ושיעורי הישרדות כוללים (86.7% לעומת 83.6%, בהתאמה). בחולים עם גידול בשליש התחתון של הרקטום לאחר ניתוח לפרוסקופי תועדו שיעורי הישנות אזורית ומקומית שהיו נמוכים יותר, בהשוואה לחולים לאחר ניתוח פתוח.

בהשוואה לחולים לאחר ניתוח פתוח, הניתוח הלפרוסקופי ארך זמן ארוך יותר (ב-52 דקות), עם משך אשפוז קצר יותר (ביום אחד) וחזרה מהירה יותר של פעילות מעיים (ביום אחד).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם ממאירות של הרקטום, ניתוח לפרוסקופי לווה בשיעורי הישנות אזורית-מקומית ושיעורי הישרדות ללא-מחלה ושיעורי הישרדות כוללים שהיו דומים לתוצאות לאחר ניתוח פתוח.

N Engl J Med. 2015;372:1324-1332

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה