אונקולוגיה

מהי עמדת המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות ב- 4 הסוגיות המרכזיות של מערכת הבריאות ? (דהמרקר)

מאת מערכת אי- מד

בכתבתה של רוני לינדר מדהמרקר היא מציגה תוצאות סקר של עמדת המפלגות ב-4 סוגיות מרכזיות עימן מתמודדת מערכת הבריאות בעת האחרונה . השאלות הן :

  • העלאת מס בריאות ?

  • תקרות שימוש לריסון הרפואה הפרטית ?

  • שר”פ ?

  • היטל על תיירות מרפא ?
  • ראוי לציין ש-3 מפלגות סירבו להשתתף בסקר (הליכוד, ש”ס , ישראל ביתנו) כאשר התשובות שניתנו ע”י שאר המפלגות מתפלגות באופן מעניין.

    העלאת מס בריאות (מה שרבים מאמינים שיכול להתבצע בצורה פרוגרסיבית ולסייע מאוד למערכת, תוך כדי הפחתה מקבילה בהוצאה על ביטוחי בריאות משלימים ופרטיים) נפסלה ע”י מרבית המפלגות, למעט מרצ , הבית היהודי, הרשימה המשותפת ויהדות התורה .

    להצבת תקרת שימוש לריסון רפואה פרטית (צעד בעייתי לדעתנו מבחינה מעשית וחוקתית) לא היו מתנגדים, לשר”פ  התנגדות גורפת מצד כל המפלגות למעט יהדות התורה (שליצמן כזכור ניהל את משרד הבריאות בפועל ומבין ודאי משהו בנושא…) , והייתה הסכמה מקיר לקיר על הטלת היטל על תיירות מרפא.

    לכתבה בדהמרקר

    הערת המערכת: צריך כמובן לקחת בעירבון מוגבל מאוד את תשובות המפלגות. מדובר גם על תקופה טרום בחירות וגם כמובן מה שייקבע בסופו של דבר הוא איזו מפלגה תקבל את משרד הבריאות לאחר הבחירות…מכל מקום, מהתשובות לסקר זה עולה שייתכן שהחזרה של ליצמן למשרד הבריאות הוא רעיון לא רע כל כך…

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה