אונקולוגיה

מומחים לבריאות הציבור מזהירים מפני החמרה בהתפרצות אבולה (mBio)

ממחקרים שנערכו עד כה עולה כי הדבקה בנגיף האבולה נובעת בעיקר ממגע ישיר של חולה עם נוזלי גוף מזוהמים. עם זאת, במאמר סקירה חדש מעלים מומחים השערה לפיה נגיפי אבולה עשויים להתפשט גם דרך הנשימה. עם זאת, מומחים אחרים מטילים ספק בנוגע להשערות אלו.

במאמר שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת mBio, חוקרים מאוניברסיטת מיניסוטה טענו כי זיהו מספר סוגיות הנוגעות להדבקה בנגיף אבולה, המצדיקות מחקרים נוספים בנושא. סוגיות אלו כוללות את חשיבות הדבקה באמצעות אירוסולים, פוטנציאל ההדבקה של אדם עם מחלה מינימאלית, ההשפעה של הבדלים בין הזנים על ההדבקה, חשיבות בעלי חיים בהתקדמות ההתפרצות ועוד.

עד כה, מספר מחקרים מוגבל בלבד בחן את נושא ההדבקה בנגיף האבולה. מרבית המחקרים הללו התבססו על הערכה רטרוספקטיבית של שרשרת ההדקה. יתרה מזאת, החוקרים הניחו כי זני Zaire Ebola Virus דומים בפוטנציאל ההדבקה, האלימות והפתוגניות. החוקרים מדגישים את ההנחה כי לאירועים שונים, דוגמת טקסי קבורה, היה תפקיד חשוב בהתפשטות הנגיף במגפה הנוכחית.

                                                                                              

החוקרים מציעו כי אירוסולים מזוהמים ממערכת העיכול, מערכת הנשימה, או פרוצדורות רפואיות, ככל הנראה תורמים להתפרצות הזיהום הנגיפי. עם זאת, הם מודעים לכך שאין נתונים אפידמיולוגים התומכים בהשערה זו הם גם מציעים תרחיש בו תתכן הדבקה נשימתית בבני אדם ומשווים את המעגל הנ”ל לזה שתואר עם התפרצויות דבר. למרות זאת, הם מציינים כי סוכנויות רפואה רבות מאמינות כי ההדבקה בדרכי האוויר בנגיף האבולה אינה צפויה בעתיד.

mBio. Published online February 19, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה