אונקולוגיה

פיתוחים בתחום ננו-רפואה מגנטית כנגד תאי סרטן קיבה (Nanomedicine)

במאמר שפורסם בכתב העת Nanomedicine מדווחים חוקרים על מנגנון ננו-רפואה חדש, Fe3O4-CMC-5FU (Fe3O4-Carboxymethyl Cellulose-5-Fluouracil) המביא למותם של תאי סרטן קיבה SGC-7901 דרך תקיפת המיטוכונדריה, מנגנון השונה מהמנגנונים הקלאסיים המבוססים על 5FU, ההורגים תאי סרטן קיבה בעקבות פגיעה בדנ”א.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשוב לזהות אילו תרופות נגד גידולים פוגעות באילו מרכיבים של תאי סרטן, לא רק בכדי להבין את ההשפעות התרפויטיות ותופעות הלוואי, אלא גם על מנת שניתן יהיה לפתח טיפולים חדשים. במסגרת המחקר הנוכחי הם הוכיחו כי Fe3O4-CMC-5FU עשוי להגדיל את ההשפעה נוגדת הגידול על תאי סרטן קיבה, וניתן להדגים ברמה האטומית את המנגנון האחראי להרג תאי סרטן קיבה SGV-7901 .

הטיפול החדש הוכן באמצעות התרופה המוכרת כנגד גידולים, 5FU, שנקשרה באופן כימי עם ננו-חלקיקי Fe3O4 ולאחר מכן הוחדרה לתאי סרטן קיבה SGC-7901. הננו-חלקיקים שימשו לעקוב אחר פיזור והשפעה נוגדת-גידול של חלקיקי ננו-רפואה בתאי סרטן קיבה.

התצפית ברמה האטומית והמעקב אחר הפיזור בתאים הוכיחו כי ננו-רפואה מגנטית הביאה להרג תאי קיבה בעיקר בעקבות תקיפת המיטוכונדריה. היעילות התרפויטית המוגברת נובעת מריכוז מקומי גבוה ותנועתיות ירודה של החלקיקים בציטופלזמה.

ממצאי המחקר עשויים לספק פתרון חלקי בננו-רפואה או אף רפואה מודרנית כנגד מחלות ממאירות להדגמת ההשפעה נוגדת הגידולים.

Nanomedicine. 2014;9(9):1389-1402

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה