הרופאים המתמחים החליטו על פרישה מהר”י (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר, עמותת מרש”ם, המייצגת את הרופאים המתמחים הודיעה על פרישה מהר”י והקמת אירגון עובדים עצמאי.

ע”פ ההודעה, דמי החבר שייגבו ע”י מרש”ם יהיו נמוכים משמעותי מאלה שנגבים ע”י הר”י. לאירגון יוכלו להצטרף הנמצאים במהלך ההתמחות או התמחות העל שלהם.

בהודעת האירגון נכתב כי הארגון יעסוק ביצירת הסכמים קיבוציים ספציפיים, לרובת אכיפת ההסכם הקיבוצי האחרון והסעיפים שחלים בו הנוגעים למתחמחים (כמו הפחתת מספר התורנויות, מענקים ועוד), וייצוג משפטי של המתמחים ונקיטת צעדים ופעולות לטובת שיפור תנאי שכרם של המתמחים.

בהודעה נמסר: “הארגון יאבק במגמות, תהליכים וצעדים הפוגעים בזכויות המתמחים ברפואה, בשכרם ובאיכות חייהם. הוא יקדם את איכות העסקתם והכשרתם של מתמחים ברפואה במערכת הבריאות הציבורית”.

תגובת הר”י להודעת מרש”ם היא: “עמותת ‘מרשם’ הוקמה לפני שנים רבות ובמהלכן החליטה העמותה, לצערנו, לפעול מחוץ להר”י. העמותה מנסה ליצור מצג שווא של אלטרנטיבה להר”י עבור המתמחים, שמהווים חלק בלתי נפרד מהקהילה הרפואית ופועלים ביחד עם כל הרופאים על בסיס יומיומי לטובת הרפואה והמטופלים. התמחות נמשכת בין 4 ל-6 שנים והינה למעשה מבוא לפעילות רפואית בת כ- 30-40 שנה. הוצאת/הפרדת המתמחים מכלל הרופאים מנוגדת לאינטרסים של המתמחים ולכללים הנהוגים בעולם הרפואה מאז ומתמיד. לדאבוננו, העומדים כיום בראש עמותת ‘מרשם’ מוליכים שולל את ציבור המתמחים הן לגבי העובדות והן לגבי עתידה של התארגנות מסוג זה”.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: הבקיעים כזכור החלו עוד בשביתת הרופאים האחרונה. נראה שהר”י נצבת כעת גם מול משבר נוסף מול אירגון רופאי המדינה שפועל באופן עצמאי ובלתי מתואם עם הר”י. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה