אונקולוגיה

במשרד הבריאות מאמינים שההגבלות על בתי”הח הפרטיים יובילו להבראת הרפואה הציבורית ולחיסכון בעלויות הבריאות למשקי הבית . האמנם ? (דהמרקר)

ע”פ כתבה בדהמרקר , הרפורמה המוצעת ע”י משרד הבריאות במסגרת חוק ההסדרים, שבמסגרתה יוטלו מכסות על בתי החולים הפרטיים, שחריגה מהן תחוייב במיסוי/תשלום, תוביל לדעת ראשי משרד הבריאות להפחתה של 10,000 ש”ח בשנה למשפחה בהוצאה על בריאות, בעיקר בשל הפסקת ביטוחי בריאות פרטיים ו/או משלימים.

בכתבה מוצגים נתונים המראים כי בעשור-עשור וחצי האחרון יש עלייה של כמעט פי 3 בהוצאה הפרטית על הבריאות , שעיקרה הוא העלייה בתשלומים לביטוחי בריאות משלימים ופרטיים. לדעת ראשי משרד הבריאות, ובראשם שרת הבריאות עצמה (ראו כאן ראיון שהתקיים איתה בדהמרקר) , ההגבלות והמכסות שיוטלו על בתי החולים הפרטיים מחד, ומאידך ההשקעה המתוכננת לקיצור תורים במערכת הציבורית, יובילו את הציבור לתובנה שהמערכת הציבורית טובה מספיק ושאין צורך בהמשך רכישת ביטוחים פרטיים.

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: כידוע, הר”י הביעה התנגדות לתכנית זו, ראו כאן המכתב שפרסם ד”ר ליאוניד אידלמן בנושא.  במשרד הבריאות מצדיקים את הצעדים הללו בטענה כי כיום התחרות בין הרפואה הפרטית לציבורית אינה הוגנת שכן על הרפואה הציבורית יש מגבלות (כמו ה-CAPPING למשל, שגורם לכך שבתי החולים נאלצים לספק שירותים בעלויות מאוד נמוכות לקופות החולים מעבר למכסה שנתית מסויימת) שאינן קיימות ברפואה הפרטית. אך במקום לפעול להסרת המגבלות שיש ברפואה הציבורית (כולל כמובן האפשרות להעניק טיפולים וניתוחים במימון ביטוחים משלימים או פרטיים, היינו שר”פ, כולל גם אולי שר”פ לכל)  , סבורים במשרד הבריאות שהדרך להבריא את הרפואה הציבורית היא ליצור מגבלות וחסמים גם ברפואה הפרטית…זה בערך אותו הגיון שמוביל את שר האוצר, כידוע מאותה מפלגה של שרת הבריאות, לטעון שהדרך להוזלת מחירים היא לא בהגברת תחרות, הורדת/ביטול מכסים, העלאת היצע קרקעות לבנייה (מה שכל סטודנט שנה א’ בכלכלה אמור לדעת) , אלא בהרחבת הפיקוח על המחירים… כנראה שזה מה שקורה כשבראש המערכות הללו עומדים אנשים שהם אולי מאוד מוכשרים וכריזמתיים אך עם חוסר הבנה בסיסי בכלכלה בכלל וכלכלת בריאות בפרט.. חייבים לציין שזה בהחלט מאכזב, שבסופו של דבר, לאחר כל ההמולה והציפיות מ”ועדת גרמן” , כולל רעיונות חדשניים ומקוריים שעלו לאורך הישיבות כמו העלאת מס בריאות בחצי אחוז – אחוז ושילוב הביטוחים המשלימים של הקופות בתוך הסל, כולל גם השר”פ כמובן, אנו מסיימים עם הטלת מכסות על הרפואה הפרטית… 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה