אונקולוגיה

רציפות טיפול עשויה להפחית שיעורי סיבוכים ותמותה לצד עלויות טיפול (Ann Fam Med)

במאמר שפורסם במהדורת נובמבר/דצמבר של כתב העת Annals of Family Medicine מדווחים חוקרים על קשר בין רציפות טיפול ירודה ובין עליה בשיעורי תמותה, תחלואה ועלויות טיפול רפואי, עדות לכך שעל טיפול רפואי אופטימאלי לכלול מערכת יחסית בוטחת וארוכת-טווח בין המטופלים והרופאים.

רציפות טיפול מוגדרת כשותפות ממושכות בין מטופל ורופא, ונחשבת מרכיב חיוני במתן טיפול רפואי באיכות גבוהה. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של רציפות טיפול על שיעורי תמותה, תוצאות רפואיות ועלויות במטופלים עם אבחנה חדשה של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

מדגם המחקר כלל 47,433 משתתפים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם, סוכרת, היפרכולסטרולמיה, או סיבוכים של אלו בשנים 200 או 2004.

החוקרים ערכו השוואה בין משתתפים עם מדד רציפות טיפול נמוך מהחציון אל מול אלו עם מדד גבוה מהחציון ובחנו את יחס הסיכון המתוקן לתוצאים שונים במהלך תקופה של חמש שנות מעקב. יחס הסיכון עמד על 1.12 לתמותה מכל-סיבה, 1.30 לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, 1.57 להיארעות אוטם שריר הלב ו-1.44 להיארעות אירוע מוחי איסכמי.

מהנתונים עולה קשר בין רציפות טיפול ירודה ובין עליה במספר ימי האשפוז ועלויות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על חשיבות רציפות הטיפול להפחתת שיעורי תמותה, תחלואה והוצאות רפואיות. הם קוראים לתכנן את מערכת הבריאות באופן שיאפשר תמיכה מערכת יחסים ארוכת טווח בין מטופלים ורופאים ולעודד מדיניות המרכזת את הטיפול בחולים בידי רופא יחיד.

Ann Fam Med. 2014;12:534-541

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה