אונקולוגיה

מומחי ה-CDC ממליצים על הקלת תנאי הבידוד קל של חלק מהרופאים שנחשפו לנגיף האבולה (מתוך אתר ה-CDC)

בהודעה מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) פורסמה המלצה להקלה על הדרישה לבידוד של חלק מאנשי הצוות הרפואי בארצות הברית שלקחו חלק במאבק כנגד אבולה במערב אפריקה.

במקרים של רופאים ללא תסמינים, בסיכון גבוה לחשיפה לנגיף בסיירה ליאון, ליבריה או גיניאה, למשל עקב דקירת מחט, ההמלצה היא בידוד רצוני בביתם. על אנשי צוות אלו להימנע משימוש באמצעי תחבורה ציבורית, מקומות ציבוריים דוגמת מרכזי קניות, התקהלויות בציבור ועבודה מחוץ לבית. עם זאת, אין המשמעות היא כי עליהם להישאר בביתם בלבד.

אנשים אלו יכולים להמשיך בפעילויות מסוימות, דוגמת ריצה בפארק. במידה והם מעוניינים לטייל עליהם לעשות זאת באמצעי תחבורה פרטיים, ובתיאום עם הרשויות המקומיות.

ההחלטה להגביל את התנועה של אנשי צוות רפואי השבים מחזית המלחמה באבולה כמו גם מעקב פעיל אחר הופעת תסמיני המחלה, תקבע בכל מקרה לגופו.

ההנחיות המכוונות למדינות ולרשויות הבריאות המקומיות, התפרסמו שלושה ימים בלבד לאחר שמושל ניו-ג’רזי ומושל ניו-יורק הודיעו על חובת בידוד בן 21 ימים של כל אנשי הצוות הרפואי ששבו משלוש המדינות במערב אפריקה. שני המושלים הביעו חוסר שביעות רצון ממשטר הניטור העצמי של אלו ששבו ממדינות אלו, כפי שממליצים מומחים רבים, כמו גם ארגון רופאים ללא גבולות.

ד”ר קרייג ספנסר, שנמצא חיובי לנגיף האבולה ב-23 באוקטובר, עקב אחר התסמינים מאז שובו לניו-יורק ב-17 באוקטובר, לאחר משימה מטעם רופאים ללא גבולות בגינאה. לפני שדיווח על הופעת חום נמוך ב-23 באוקטובר, החולה נע בחופשיות ברחבי העיר ניו-יורק (למשל, הלך לשחק באולינג יום קודם לכן).

מומחים בתחום מסבירים כי בידוד הדוק של אלו הנלחמים בנגיף האבולה, דוגמת ד”ר ספנסר, עלול לפגוע במאמצי המלחמה בנגיף ובסופו של דבר לסכן את ארצות הברית. הם מדגישים כי יש להימנע מיצירת הרושם לפיו נגיף האבולה מתפשט בצורה קלה כמו שפעת ולהדגיש כי רק חולה עם תסמינים של המחלה עשוי להדביק אחרים בנגיף.

מתוך אתר ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה